Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Zbąszyń - Linia 373 - OP84FU
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 53 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 30-08-2014
Data utworzenia: 30-08-2014
Data opublikowania: 30-08-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 13-07-2017
28x znaleziona
6x nieznaleziona
6 komentarze
watchers 4 obserwatorów
62 odwiedzających
25 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Szlakiem zapomnianych stacji kolejowych linii 373

Most Zbąszyń

Skrzynka należy do cyklu Szlakiem zapomnianych stacji kolejowych linii 373

Wsie olęderskie w okolicy Zbąszynia, Trzciela i Międzychodu prężnie rozwijały się. Na wysokim poziomie stała uprawa wikliny, hodowla owiec i bydła, a gospodarstwa posiadały spore nadwyżki produktów rolnych, których zbyt utrudniał m.in. brak utwardzonych dróg. Popierając żywioł niemiecki dominujący we wsiach olęderskich, rząd niemiecki zdecydował się połączyć te tereny linią kolejową. Linia kolejowa Międzychód-Zbąszyń o długości 43,7 km została oddana do użytku 1 października 1908 roku. Trzy pary pociągów osobowych dowoziły ludzi do pracy, młodzież do szkół, a gospodarze mogli sprowadzać maszyny rolnicze i inne niezbędne towary. Choć wojna odcisnęła na szlaku kolejowym i taborze swe piętno, już 1 listopada 1945 roku przejechał pierwszy pociąg na linii Zbąszynek-Międzychód. Mijały lata, murszały podkłady a szybkość od wielu lat ograniczona została do 40 km/godz .Drewniane ławki, platformy przy wejściu do wagonów i pociąg sunący z prędkością, którą obrazuje spotykany w ubikacjach napis "nie zbierać grzybów w czasie jazdy pociągu" sprawiały wrażenie podróży przez Dziki Zachód. Naprawy były niewielkie i w końcu stan torowiska zaczął zagrażać bezpieczeństwu pasażerów. 12 września 1987 roku odjechał ostatni pociąg do Międzychodu nie dojeżdżając jednak do celu (wykoleił się pod wiaduktem za cmentarzem zbąszyńskim). Ludzie z wsi typu Przychodzko czy Prądówka w jednej chwili zostali odcięci od świata, gdyż samochód był w posiadaniu tylko nielicznych. Jeszcze przez kilka lat tor funkcjonował, jako tor kasacyjny dla wagonów towarowych ale i gdy ta forma użytkowania zaniknęła, pojawiły się samosiejki, które wyrosły już w spory młodnik. W roku 1999 tor międzychodzki w ramach remontu linii Poznań-Berlin został odcięty od szlaku.

Zródło tekstu: tutaj

--------------------------------------------------------------------------------------------

Most na rzece Obrze jest największym inżynieryjnym obiektem na tej trasie. Most składa się z trzech przęseł blachownicowych z jazdą dołem opartych na przyczółkach i filarach z cegły klinkierowej. Most został naprawiony po wojnie, o czym świadczą betonowe plomby.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kesz został ukryty na moście. Żeby podjąć skrzyknę należy wejść na wiadukt. Po deszczach, a w szczególności zimą wejście może okazać się niebezpieczne, ze względu na śliskie podkłady,  grozi upadek z kilku metrów. Dlatego też zdobywanie kesza dostosuj do warunków pogodowych. Oraz do własnych umiejętności.

 

Kesz jest łatwiejszy do podjęcia od strony przeciwnej do Zbąszynia

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Blisko
Wpisy do logu: znaleziona 28x nieznaleziona 6x komentarz 6x Obrazki/zdjęcia 2x Wszystkie wpisy Galeria