Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Maszewskie wrota - reaktywacja - OP82XE
Właściciel: Agisek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 71 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-07-2014
Data utworzenia: 06-07-2014
Data opublikowania: 06-07-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 07-12-2014
55x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 0 obserwatorów
36 odwiedzających
35 x oceniona
Oceniona jako: normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Potrzebna łopatka 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

1.09.1902 Otwarcie linii kolejowej Lębork - Bytów
Na podstawie Ustawy Parlamentu Pruskiego z dnia 3 czerwca 1896 roku przystąpiono do budowy linii kolejowej Lębork - Maszewo Lęborskie - Kostroga (Helenendorf) - Bytów (Butow). W dniu 1 sierpnia 1902 roku linię oddano do eksploatacji, jej długość wynosiła 55,1 km.
W marcu 1945 roku, kiedy to wojska radzieckie "wyzwalały" te tereny, wojska Niemieckie zdążyły wysadzić kilka wiaduktów m.in w Kozinie i Oskowie. Wojska Radzieckie natomiast zdemontowały torowisko dopełniając dzieła zniszczenia poprzedników. Jednak wszystkie wiadukty na odcinku od Lęborka do Cewic się zachowały. w 1947 roku Polacy odbudowali linie na odcinku z Lęborka do Maszewa Lęborskiego (11km) a później po 1949r dalej aż do Siemirowic do budowanego w owym czasie lotniska wojskowego. Do 1975 roku na trasie tej odbywał się jeszcze ruch pasażerski. Później już tylko ruch towarowy, aż w końcu linia została zamknięta po zlikwidowaniu Zakładów Drożdżowych w Maszewie Lęborskim (2004r). Dzisiaj zarasta linia ta krzakami, chociaż niedługo ma być ponownie oczyszczona i odbudowana oraz mają być wyremontowane wszystkie obiekty inżynieryjne. Do najokazalszych na tej trasie należny wiadukt nad drogą asfaltową z Osowa do Maszewa i do pobliskiej stacji Osowo, do której możemy trafić idąc w prawo brukowaną drogą. Choć nie jest on jedynym godnym uwagi wiaduktem. Nazywamy ten wiadukt "Maszewskimi Wrotami", gdyż przejeżdżając pod nim mamy wrażenie jakbyśmy przekraczali bramę do zaczarowanej, jakby baśniowej, krainy lasów, jezior i wzniesień, których wysokość dochodzi do 160m.n.pm., a które pokrywają ponad 65% powierzchni gminy Cewice i ukrywają wiele bardzo ciekawych i malowniczych miejsc.

W latach 2013-2014 linię poddano częściowej restauracji.
Skrzyneczkę umieściłem pod kordami, pod jedną z nóg słupa elektrycznego.

Obrazki/zdjęcia
Widok od skrzynki
Jeszcze podczas remontu torowiska
Wpisy do logu: znaleziona 55x nieznaleziona 0x komentarz 1x Wszystkie wpisy