Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
LUBLIN - wiadukt w ciągu ulicy Kunickiego - OP82QR
Eigenaar: grafen
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 172 meter NAP
 Provincie: Polen > lubelskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 29-06-2014
Gemaakt op: 29-06-2014
Gepubliceerd op: 29-06-2014
Laatste verandering: 24-03-2016
74x Gevonden
7x Niet gevonden
6 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
85 x Bekeken
47 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: gemiddeld
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  One-minute cache  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Tunel powstał w 1928 roku w miejscu zwanym dotychczas „przejazdem śmierci”, obok dworca głównego PKP, leżącego na trasie kolejowej nr 7. Powstanie wiaduktu wiąże się z budową linii kolejowej w kierunku Chełma w latach 90. XIX w. Do projektów budowy przystąpiono jednak w 1911 roku. W 1915 roku rozpoczęto wykopy, ale dalsze prace realizacyjne zostały przerwane działaniami wojennymi. Wykopy nie tylko przerwano, ale wręcz je zakopano. Przypuszczalnie wiadukt – jako obiekt strategiczny – w okresie wojennym był otoczony tajemnicą wojskową. Dotychczas nie udało się odnaleźć jego projektów, ani powiązać z osobą architekta. Nie wiadomo na ile konstrukcja i forma architektoniczna obiektu należą do pierwotnego projektu, a na ile jest dziełem modernizacji. W 1925 roku powrócono do budowy tunelu pod torami kolejowymi na ulicy Bychawskiej, w miejscu zwanym dotychczas "przejazdem śmierci". Z projektem budowy wystąpiła Radomska Dyrekcja PKP. Roboty budowlane rozpoczęło przedsiębiorstwo budowlane "inż. Szpilkowski i S-ka", które opuściło jednak plac budowy, odstępując od warunków umownych. Kontynuacja i ukończenie prac przypadło firmie "Paszkowski, Próchnicki i S-ka". Odbioru dokonano 2 października 1928 roku. Odtąd przyjęła się nazwa dzielnicy "Za Tunelem". Wysoka ocena architektonicznej oprawy wiaduktu nie przekreśla jego mankamentów, na które zwracano uwagę już w momencie odbioru prac. Od początku tunel zalewany był wodą deszczową. Poza usuwaniem wody, uszczelnianiem nawierzchni i zabezpieczaniem przechodniów obiekt nie przechodził innych poważniejszych remontów.

Kesz - medyczny pojemnik laboratoryjny -po lewej stronie wiaduktu, obok schodów prowadzących na górę wiaduktu. Monitoring.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
1
2
Spojler