Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Kanał Bydgoski - Żelazne potwory - OP8094
Magnetyk w moście
Właściciel: SebaAniaByd
Założyciel: Pavo
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 47 m n.p.m.
 Województwo: Polska > kujawsko-pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 30-03-2014
Data utworzenia: 31-03-2014
Data opublikowania: 31-03-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 04-02-2019
112x znaleziona
2x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 0 obserwatorów
144 odwiedzających
90 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Mitsubishi
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

1

Dwa stalowe potwory jeden kolejowy, a drugi dla pieszych i ruchu kołowego. Widać, że most ma swoje lata. Myśl inżynieryjna jest już całkiem inna. Poza tym jest nitowany, czego już w nowych konstrukcjach nie zobaczymy.

 

Mosty spinają oba brzegi nowego odcinka Kanału Bydgoskiego (zbudowanego w 1913 r.) w zachodniej części Bydgoszczy na osiedlu Flisy. Obiekty usytuowane są skośnie do Kanału Bydgoskiego (44°).

Mostem kolejowym przebiega linia kolejowa nr 18 Kutno – Bydgoszcz – Piła, natomiast drogowym ulica Mińska. Około 350 m na zachód od mostu znajduje się przystanek kolejowy Bydgoszcz Zachód. W sąsiedztwie obiektu znajduje się śluza Czyżkówko na Kanale Bydgoskim.

W 1945 roku most uległ niewielkim uszkodzeniom w wyniku działań wojennych, lecz po naprawie przywrócono go do eksploatacji rok później. W 1973 dawny kratownicowy most kolejowy na skutek braku możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej zdemontowano, a w jego miejscu zbudowano nowy most kolejowy o formie nawiązującej do starszego. Zdemontowane przęsło starego mostu ułożono po północnej stronie linii kolejowej, a PKP podarowały je miastu, które 5 lat później zadecydowało o wykorzystaniu go do budowy mostu drogowego po podjęciu decyzji o przedłużeniu ulicy Mińskiej do ul. Bronikowskiego. Autorem projektu był mgr inż. Konrad Kubiński z Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku

więcej na temat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_kolejowy_nad_Kanałem_Bydgoskim  

2

W logbooku jest jedna z 10 cyferek potrzebnych do rozszyfrowania położenia skarbu finałowego.Cyferki się powtarzają w celu uniknięcia problemów z podjęciem finału w przypadku ewentualnego zaginięcia któregoś z keszy.

O keszu: , wskazują most drogowy. 

Kesz -  ukryty na kordach +/- 4m. magnetyk 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.