Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Ignacego Mościckiego - OP8081
Spacerem po Puławach
Właściciel: starletka
Założyciel: NivilS
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 117 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubelskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 28-03-2014
Data utworzenia: 30-03-2014
Data opublikowania: 30-03-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 30-11-2019
72x znaleziona
3x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 4 obserwatorów
111 odwiedzających
46 x oceniona
Oceniona jako: normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Roboty przy budowie mostu rozpoczęto w 1931 roku. Konstrukcję stalową mostu wykonała Huta Królewska w Chorzowie oraz Towarzystwo „K. Rudzki i S-ka” w Mińsku Mazowieckim i Zjednoczone Fabryki Maszyn i Wagonów L. Zieleniewski i Fitzner- Gamper S. A. w Krakowie. Montaż mostu wykonała w 1932 roku Huta Królewska pod kierownictwem Wacława Wejrocha. Koszt budowy mostu wyniósł około 6,5 miliona złotych. Most oddano do użytku 20 października 1934 roku, nadając mu imię prezydenta Ignacego Mościckiego. Most eksploatowany był do września 1939 roku. Po rozpoczęciu działań wojennych w nocy z 10 na 11 września 1939 roku uszkodzona została strefa podparcia przęsła zawieszonego nad pierwszym filarem od strony Puław. Wojska niemieckie po wkroczeniu do miasta dokonały prowizorycznej naprawy uszkodzonego przęsła i oddały most do ruchu jeszcze we wrześniu 1939 roku. Po przejściu frontu Niemcy podnieśli uszkodzone przęsło. W stanie pełnej sprawności technicznej i eksploatacyjnej most przetrwał do lipca 1944 roku. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00 wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości. Dla potrzeb ruchu wybudowany został drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Do odbudowy mostu przystąpiono w 1946 roku, ostatecznie most został przywrócony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W latach 70., w związku z wzrastającym natężeniem ruchu, rozważano rozbudowę mostu, polegającą na dobudowaniu drugiego pomostu z jezdnią, nad już istniejącym. W roku 1977 przeprowadzono nawet próbne obciążenie, które potwierdziło, że wykonane w 1931 roku podpory bez problemu wytrzymałyby dodatkowe obciążenie. Od realizacji projektu odstąpiono ze względu na brak miejsca na wykonanie ślimaków umożliwiających pojazdom wjazd i zjazd z drugiego poziomu mostu. Do 1996 roku nawierzchnię mostu stanowił bruk. Po remoncie w lecie 1996 roku (który powodował ogromne utrudnienia w ruchu) nawierzchnia jest asfaltowa. W dniu 12 lipca 2008 roku, po otwarciu nowego mostu przez Wisłę i pierwszego etapu obwodnicy, ruch przez stary most uległ znacznemu ograniczeniu, choć nadal w znaczącej części jest to ruch tranzytowy. Dopiero po ukończeniu II etapu obwodnicy Puław (co w planach ma nastąpić po 2015), most zacznie spełniać funkcję lokalnego mostu miejskiego.  Most ma całkowitą długość 483 metrów. Składa się z 7 przęseł, w tym 5 przęseł kratownicowych o długości 85 m, 88 m, 110 m, 88 m oraz 85 m (najkrótsze na końcach). Konstrukcja mostu to kratownica typu „W” z dodatkowymi prętami pionowymi. Układ statyczny tej części stanowi belka ciągła z przegubami typu „GERBERA”, którą tworzą: 3 przęsła zawieszone, każde o długości po 60 m, 2 przęsła wspornikowe o rozpiętości podporowej po 88 m i obustronnymi wspornikami o długości po 25 m, dwa przęsła blachownicowe o rozpiętości po 12 m każde. Szerokość całkowita mostu to 11,1 m, w tym jezdnia o szerokości 5,4 m i obustronne chodniki po 1,5 m każdy. Łączna masa konstrukcji mostu wynosi 2700 ton. W całym moście jest około 700 tysięcy sztuk nitów o średnicach od 12 do 24 mm. Część z nich została wymieniona na śruby sprężające podczas remontu w 1996 roku. Konstrukcja mostu znajdująca się przy samym krawężniku powoduje duże utrudnienia przy mijaniu większych pojazdów. Niektóre składają lusterka boczne, niektóre nie wjeżdżają na most, jeśli wjechał już na niego pojazd jadący z przeciwka.

 

Co do kesza:

 

Weź coś do pisania. Kesz po lewej stronie mostu od miasta.  

 

Powodzenia

 

 

 

 

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
1
2
3
strefa kesza