Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
SKM Nowy Port - OP7EA4
SKM Gdańsk Nowy Port
Eigenaar: Charon7
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 3 meter NAP
 Provincie: Polen > pomorskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 15-03-2014
Gemaakt op: 07-03-2014
Gepubliceerd op: 12-03-2014
Laatste verandering: 21-05-2021
133x Gevonden
1x Niet gevonden
7 Opmerkingen
watchers 9 Volgers
174 x Bekeken
107 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Hr. Jan Usz, keram58, koshack
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Recommended at night  Dangerous Cache  Bike  Torch needed  One-minute cache  Offset cache  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Gdańsk Nowy Port – nieczynna stacja końcowa Szybkiej Kolei Miejskiej (zawieszona od 14 grudnia 2002), leżąca w dzielnicy Nowy Port.

Stacja znajduje się na obszarze Nowego Portu, dysponuje jednym peronem (odjazdy i przyjazdy pociągów SKM odbywały się w ruchu wahadłowym z jednego toru). W bliskim sąsiedztwie stacji (dojście przez ulicę Podjazd) przebiega ulicą Oliwską linia tramwajowa łącząca Nowy Port z Brzeźnem i Wrzeszczem. Przystanek obsługiwał obszar portowo-przemysłowy nad Kanałem Portowym vis-a-vis Westerplatte i pobliski zespół szkół ogólnokształcących.

Stacja była końcową stacją linii kolejowej linii Gdańsk Brama Nizinna–Nowy Port (linia kolejowa nr 249), zbudowanej w 1867. Była to głównie stacja towarowa.

Budynek dworca został zniszczony w trakcie walk o Gdańsk w 1945. Po zniszczeniach wojennych, przebudowie Nabrzeża Oliwskiego i poszerzeniu Kanału Portowego, przebudowano torowisko. Część pasażerska stacji stała się końcowym przystankiem osobowym dla uruchomionej w 1951 SKM.

W trakcie remontu dojazdu do Terminala Promowego w Nowym Porcie, który miał miejsce latem 2007, całkowicie zdemontowano tor między p.o. Gdańsk Brzeźno a p.o. Gdańsk Nowy Port. W praktyce oznacza to, że p.o. Gdańsk Nowy Port ulegnie całkowitej fizycznej.

 

Koordynaty GPS wskazują miejsce historyczne: przystanek SKM. Skrzynkę pilnuje trzech strażników na przystanku.

Nie magnetyk. Łopata, też nie będzie potrzebna.

W skrzynce jest mniejsze pudełko z dziennikiem.

Skrzynka jest częściowo zamaskowana, proszę po podjęciu kesza, równie dobrze zamaskować przed Mugolami :-)

Uwaga, miejsce jest bardzo zaniedbane i zapuszczone. Okoliczne śmieci na porządku dziennym. Niedogodności, rekompensuje widok na przeciwległy brzeg, Westerplatte.

 

Afbeeldingen
Peron
Dworzec
Linia
Widok na Westerplatte
Przystanek
Trzech strażników
Rok 1959/1960 - Mama Joanny LadyMoon wsiadająca do ówczesnej SKMki na peronie w Nowym Porcie
Rok 1959/1960 - Mama JoannyLadyMoon zmierzająca na dworzec w Nowym Porcie