Gdy budowano Gdynię - lądowe połączenie Oksywia z Gdynią i resztą Polski stało się w latach 20 sprawą priorytetową.
Nie sposób budować okręty bez dobrze funkcjonującego zaopatrzenia materiałowego, to też zaimprowizowano objazd z Grabówka przez łąki na Oksywie (był to tzw. Zakręt do Oksywia, która to nazwa na planach miasta występuje do dziś), a nieco później z początkiem września 1928 roku, uruchomiono linię autobusową z Gdyni na Oksywie.
Oznaczało to wybudowanie prowizorycznej ulicy łączącej obie te dzielnice miasta. Ulica była tania i miała charakter tymczasowy. Wykonano ją z tzw. kocich łbów, nie miała chodników dla pieszych, a jezdni nie wykończono krawężnikami. Prowizorka ta okazała się bardzo trwała i służyła przez kilkadziesiąt lat, aż do lat 70 ubiegłego wieku.
Dziś tą ulicą już nie dojedziemy do Oksywia, bowiem wybudowano estakadę znacznie skracającą i ułatwiającą dojazd.
Zakręt do Oksywia prowadzi obecnie tylko do stacji SKM Grabówek.
Na tej ulicy rozlokowało się szereg obiektów użyteczności publicznej , ważnej dla mieszkańców jak np. NZOZ Doktor Krasicki, Zarząd Komunikacji Miejskiej , Straż Miejska czy niedawno wybudowana nowoczesna zajezdnia trolejbusowa.
Uwaga !!! Od dnia 16.11.2013 skrzynka należy do serii "Tam, gdzie rosły graby..."
Informacji, jak zdobyć finał tego multi szukaj w logbooku.
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien