Dodatkowe atrybuty skrzynki |
Pierwotny wiadukt powstał w tym miejscu wraz z budową linii kolejowej, a więc w roku 1951. Przebiegająca pod spodem linia kolejowa to linia nr 20 - fragment kolejowej obwodnicy Warszawy dla pociągów towarowych, można tu spotkać niemal wyłącznie składy towarowe, wyjątkiem jest aktualnie tylko jeden pociąg dziennie relacji Sochaczew - Warszawa Gdańska, który przejeżdża tędy około godz. 7.45.
Numer 20 ma również linia tramwajowa, która tędy kursuje. Dziś jest to jedna z kilku przebiegających tędy, ale przez długie lata była jedyna. Dawniej nie było jeszcze linii tramwajowej na Nowe Bemowo, tory prowadziły wyłącznie w stronę Boernerowa.
Sam wiadukt był początkowo całkowicie drewniany i miał być tymczasowy, ale przetrwał aż do 1996 roku. Na wiadukcie znajdował się tylko pojedynczy tor tramwajowy i wąski chodnik. Jezdni dla samochodów nie było w ogóle. Zdjęcia starego wiaduktu możemy zobaczyć tutaj:
http://tramwar4.republika.pl/boer82-05-z.jpg
http://tramwar4.republika.pl/boer82-01-z.jpg
Zwraca uwagę zwłaszcza znak... zakazu ruchu z tabliczką „Obowiązuje w czasie przejazdu lokomotywy lub pociągu PKP”. Ciekawe, co miał zrobić motorniczy gdy pociąg pojawił się w momencie, gdy tramwaj był już na wiadukcie ? :)
W latach 90-tych XX wieku nastąpiła przebudowa wiaduktu. Powstał wówczas drugi tor dla tramwajów, jezdnia dla samochodów i chodnik po drugiej stronie jezdni. Zdjęcie z czasu przebudowy znajdziemy pod tym adresem:
http://tramwar4.republika.pl/u-boer96-1.html
Rozbudowa ta była konieczna w związku z planowaną budową trasy tramwajowej na Nowe Bemowo (otwartej w 1997 roku). Ale do dziś przetrwały drewniane fragmenty wiaduktu.
Kesz jest natomiast magnetyczny, zatem - rzecz jasna - nie jest przytwierdzony do żadnego z drewnianych elementów :)
Uwaga - jego zdobycie wymaga nieco ostrożności, po opadach deszczu lub śniegu może być w tym miejscu dość ślisko !
Należy uważać, aby nie wbiec na tory ! Aby zdobyć kesza nie trzeba absolutnie na nie wchodzić ! Dojście do skrzynki jest od strony Bemowa !
edit: sierpień 2017: Aktualnie żadne pociągi pasażerskie tędy nie jeżdżą (chociaż jeszcze w 2016 roku były chyba po 2 pociągi Kolei Mazowieckich w każdą stronę - z Dworca Gdańskiego do Sochaczewa i Łowicza). Ale pewnie wrócą np. w czasie remontu linii średnicowej.