Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 93 m n.p.m.
Województwo:
Polska > mazowieckie
Typ skrzynki:
Tradycyjna
Wielkość:
Mikro
Status:
Zarchiwizowana
Data ukrycia: 14-04-2013
Data utworzenia: 14-04-2013
Data opublikowania: 14-04-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 01-04-2016
73x znaleziona
2x nieznaleziona
1 komentarze
2 obserwatorów
10 odwiedzających
47 x oceniona
Oceniona jako:
normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Dworzec kolejowy z 1924 r.
Pruszków leży na trasie linii kolejowej nr 1, czyli dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Był jedną z pierwszych stacji powstałych na terenie zaboru rosyjskiego. Pociągi przejeżdżały tędy od 1854 r., od roku uruchomienia odcinka Warszawa - Grodzisk Mazowiecki. W okresie tym powstał też pierwszy budynek dworca, który przetrwał do I wojny światowej. Dworzec zniszczony został w czasie walk niemiecko-rosyjskich, które toczyły się na tym terenie. Po zakończeniu wojny i odzyskaniu niepodległości przez Polskę linia kolejowa przejęta została przez Koleje Polskie. Nowy właściciel odbudował dworzec pruszkowski w 1924 r.
Nowy budynek utrzymany był w dworkowym stylu z nawiązaniami do architektury barokowej. Autorem projektu był naczelnik Wydziału Architektury przy Warszawskiej Dyrekcji PKP Romuald Miller. Piękny budynek wpisano do rejestru zabytków, ale przydałby się jego remont, tak jak np. dworcom związanym z EURO 2012.
Dworzec kolejowy z 1924 r.Pruszków leży na trasie linii kolejowej nr 1, czyli dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej. Był jedną z pierwszych stacji powstałych na terenie zaboru rosyjskiego. Pociągi przejeżdżały tędy od 1854 r., od roku uruchomienia odcinka Warszawa - Grodzisk Mazowiecki. W okresie tym powstał też pierwszy budynek dworca, który przetrwał do I wojny światowej. Dworzec zniszczony został w czasie walk niemiecko-rosyjskich, które toczyły się na tym terenie. Po zakończeniu wojny i odzyskaniu niepodległości przez Polskę linia kolejowa przejęta została przez Koleje Polskie. Nowy właściciel odbudował dworzec pruszkowski w 1924 r.
Nowy budynek utrzymany był w dworkowym stylu z nawiązaniami do architektury barokowej. Autorem projektu był naczelnik Wydziału Architektury przy Warszawskiej Dyrekcji PKP Romuald Miller. Piękny budynek wpisano do rejestru zabytków, ale przydałby się jego remont, tak jak np. dworcom związanym z EURO 2012.
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.