Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stocznia Rzeczna - OP5D7A
Niegdyś olbrzymi zakład
Właściciel: mateusz.z
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 52 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 20-11-2012
Data utworzenia: 20-11-2012
Data opublikowania: 20-11-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 11-04-2017
31x znaleziona
0x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 3 obserwatorów
4 odwiedzających
23 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: tadeusz.z
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

Tradycje płockiego przemysłu stoczniowego sięgają lat dwudziestych naszego stulecia. Wtedy to po lewej stronie Wisły powstały pierwsze prywatne warsztaty naprawy i budowy drewnianych barek rzecznych, które funkcjonowały do wybuchu II Wojny Światowej i stanowiły początek Płockiej Stoczni Rzecznej. Podczas okupacji Niemcy produkowali w niej sekcje łodzi podwodnych i okręty patrolowe a u schyłku wojny opuszczając w pośpiechu miasto wysadzili w powietrze urządzenia i zatopili tabor rzeczny. Po wojnie grupa entuzjastów przystąpiła do porządkowania oraz uruchomienia zakładu. Nie mając odpowiedniego wyposażenia i sprzętu ówczesna załoga zdołała wyremontować ponad 180 jednostek pływających. Większości z nich stanowiły barki wydobyte z dna Wisły i portu. Lata 60 to okres przebudowy i modernizacji zakładu. Utworzono wówczas warunki do budowy coraz większej ilości różnorodnych jednostek, od drewnianych do stalowych, z napędem i bez, o tonażu początkowo od 200 ? 500 t, wzrastającym w kolejnych latach od 1300 do 3000. Wtedy to Płocka Stocznia Rzeczna stała się największą śródlądową stocznią w Polsce i jedną z największych śródlądowych stoczni w Europie. W swoim ponad pięćdziesięcioletnim dorobku Płocka Stocznia Rzeczna wybudowała wiele jednostek o różnym stopniu skomplikowania; od prostych barek do przewozu ładunków masowych, barek do przewozu kontenerów, paliw lotniczych, barek typu Ro-ro, pływających warsztatów, oczyszczalni wód zaolejonych szaland, frachtowców, promów kolejowo-drogowych, lodołamaczy i pchaczy, z chemikaliowcami do przewozu chemikaliów o dużej skali lotności włącznie. Wykonano również tysiące ton różnorodnych konstrukcji stalowych, np.: mostów składanych, mostów stacjonarnych, konstrukcji hal, konstrukcji przemysłowych itp. Realizując zamówienia Armatorów z różnych krajów (Belgia, Dania, Holandia, Francja , Norwegia, Niemcy) nawiązano współpracę z uznanymi na świecie towarzystwami klasyfikacyjnymi, takimi jak: Lloyd?s Register of Shipping, Germanischer Loyd, Bureau Verities, Det Norske Veritas, Polski Rejestr Statków. W lipcu 1998 roku w wyniku połączenia kapitałów i doświadczeń znanych polskich firm Centromor S.A. z Gdańska i Mostostal Płock S.A. z Płocka, przejmując zarówno majątek dawnej Płockiej Stoczni Rzecznej jak i jej najlepsze tradycje w budowie i remontach statków rzecznych i rzeczno-morskich, produkcji konstrukcji stalowych, hydrotechnicznych i wyposażenia okrętowego, powstała spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o nazwie CENTROMOST Stocznia Rzeczna w Płocku.

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
SPOILER