Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Jaskinia Maćkowa - OP5819
Jaskinia Maćkowa
Eigenaar: kubabiker
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 504 meter NAP
62 x Bekeken
36 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Jaskinia Maćkowa, to niewielka norka zinwentaryzowana przez Speleoklub BB pod numer K.Bm-01.12, a dokładnie przez Ryszarda Głowackiego. Nazwę swoją zawdzięcza imieniem jego syna, który był wraz z nim podczas eksploracji 01.04.2007 r. Długość to 3 metry.

Położona jest w gminie Wilkowice w przysiółku Kalwaria na północno-zachodnich stokach góry Magurki Wilkowickiej 909 m npm. Właścicielem posesji jest najprawdopodobniej Skarb Państwa a dokładniej Lasy Państwowe. Wysokość otworu mieści się na poziomie ok 500 m npm.

Dojście Od przystanku PKS Wilkowice Góra kierujemy się ulicą Harcerską. Po drodze przechodzimy rzekę Wilkówkę oraz mijamy po prawej stronie stanicę Ośrodka harcerskiego (droga zakręca w lewo). Kierujemy się dalej drogą asfaltową, i dochodzimy do pierwszego na tej drodze ostrego zakrętu w prawo. Tuż przy łuku drogi zlokalizowany jest słup trakcji średniego napięcia (konstrukcja stalowa czteropodporowa). Od przystanku jakieś 650 m drogą. Obok słupa idziemy ścieżką w dół pod skosem, która prowadzi nas nad pierwszym osuwiskiem (dojście do Schronów nad Wilkowicami). Mijamy po 50m pierwszy rów osuwiskowy i idziemy dalej w tym samym kierunku około 50m do drugiego. Na przeciwko nas (nad rowem) ukazuje się zabudowa mieszkalna. Otwór jaskini znajdują się w zboczu osuwiska nad którym jest budynek mieszkalny w połowie wysokości i długości (obok drzewa). Zwiedzanie trudne. Jaskinia jest ciasna. Światło dzienne doświetla do połowy jaskinie. Podczas jej odkrycia jaskinia liczyła długości korytarzy na 7,5 m, jednakże po deszczach jeden z korytarzy zawalił się i długość jaskinie zmniejszyła się do 3 m.

Jaskinia powstała na wskutek przemieszczenia się płyt skalnych w piaskowcach przewarstwionych łupkami (wychodnie skalne) podczas procesu osuwiskowego tworzenia się rowu (zapadania i przesunięcia się mas ziemi).

Plan jaskini wg Ryszarda Głowackiego z 2007 r

================================================================

Skrzynka znajduje się w jaskini po prawej:)