Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
MRU - Bahnhof Emma - OP4F19
Właściciel: r00t7
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 133 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-05-2012
Data utworzenia: 06-05-2012
Data opublikowania: 06-05-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 14-05-2012
149x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 4 obserwatorów
114 odwiedzających
119 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Chelsea118
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Potrzebna latarka  Wymagany dodatkowy sprzęt  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

MIEJSCE

Międzyrzecki Rejon Umocniony jest nazywany także Wałem Wschodnim, Linią Warta-Odra, Czworokątem Odrzańskim a także Frontem Umocnionym Łuku Odry i Warty. MRU jest jednym z najciekawszych i najbardziej rozległych podziemnych systemów fortyfikacyjnych (około 35 km podziemnych korytarzy)

Korytarze biegną na głębokości 30-50m pod ziemią. Wydrążony tunel szalowano deskami. Po instalacji zbrojenia między deskowanie tłoczono beton. Profile tuneli były zasadniczo owalne, ale ich kształt zależał od funkcji danego odcinka. W posadzce położono tory kolejki elektrycznej. Pod nimi wykonano elementy systemu odwadniającego: kanały ze studzienkami. Dodatkowo wybudowano wąskie sztolnie odwadniające. Zastosowano grawitacyjne odwadnianie korytarzy - tzn. woda samoczynnie spływała po pochylonym dnie tunelu. Większość instalacji (rury i kable) umocowane były na ścianach. Podziemia miały lokalne systemy wentylacji usytuowane przy obiektach fortyfikacyjnych oraz na szlakach komunikacyjnych i w magazynach amunicji. Grubość i wytrzymałość żelbetonowej konstrukcji pozwalała na przemieszczanie się po niej ciężaru o wadze nawet do 30 ton i pełniła rolę pancerza chroniącego przed wybuchami bomb lotniczych. Podziemne obiekty pełni różnorodne role, m.in. były to: komory koszar i maszynowni, główne dworce kolejki oraz komory amunicyjne, główna podziemna droga ruchu oraz tunele szlakowe kolejki.

 

SKRZYNKA

Kesz znajduje się na Dworcu Emma, kolejnym z kolei przystankiem na trasie na południe. Miejsce jest o tyle ciekawe iż zachował się tutaj fragment maszyny wtłaczającej powietrze z szybu wentylacyjnego do systemu. Kesz siedzi sobie na wysokości około 2,5 metra przykryty cegłami.

 

Uwaga:

Do systemu wchodzisz na własną odpowiedzialność !

Do odszukania skrzynki niezbędne jest zachowanie szczególnej ostrożności (w tunelu jest wiele studzienek w które można wpaść i nie daj Bóg się utopić) oraz posiadanie najlepiej 2 latarek na osobę (w przypadku awarii źródeł światła - jesteście praktycznie bez szans, trzeba czekać w głównym korytarzu na jakąkolwiek inną grupę zwiedzającą MRU).

Przydatne będą też: kalosze lub wodery, mapa podziemi (najlepiej z naniesionymi nań keszami w okolicy), zapas baterii. Radzę też  iść w miarę na trzeźwo!

Przed wycieczką poinformujcie kogoś gdzie idziecie!

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000 :
Nietoperek  -  PLH080003
natura2000
Obrazki/zdjęcia
rozjazd
Bahnhof Emma
machina
to widzi kesz
schemat
Wpisy do logu: znaleziona 149x nieznaleziona 0x komentarz 1x Wszystkie wpisy Ukrywaj usunięcia