Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
LEŚNIK - "Most na rzece Kwai" - OP4AF4
Owner: kawior&jardo
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 113 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Archived
Date hidden: 22-03-2012
Date created: 22-03-2012
Date published: 22-03-2012
Last modification: 16-09-2020
78x Found
1x Not found
7 notes
watchers 6 watchers
100 visitors
63 x rated
Rated as: Excellent
4 x recommended
This cache is recommended by: BaNa, Bili, Wrzos, xytras
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

 Wrocław był najdłużej stawiającym opór twierdzą-miastem na Dolnym Śląsku. Zniszczenia w mieście i infrastrukturze kolejowej były ogromne: Zniszczeniu uległy tu przede wszystkim mosty i wiadukty kolejowe w następujących ilościach: 64 o rozpiętości do 20m 30 o rozpiętości od 20 do 100m, 21 o rozpiętości od 100 do 250m. Cyfry te nie obejmują znacznej ilości wiaduktów drogowych zwalonych na tory kolejowe i uniemożliwiających jakiekolwiek przejazd. W obrębie miasta do żadnego dworca nie było dojazdu i ani jeden tor nie nadawał się do ruchu. Pierwsi pracownicy kolejowi przybyli do miasta pieszo. Stan niektórych stacji budził grozę: ...wygląd zniszczonych i skłębionych ze sobą mas, szyn, budynków i urządzeń zabezpieczających, z lejami o średnicy do 30m i głębokościami do 7m, z trupami i niewybuchłymi minami wszelkich rodzajów i kategorii oraz z bunkrami i rowami strzeleckimi biegnącymi wzdłuż i co 15-20m w poprzek torowisk. Dnia 2.10.1945 roku rozpoczęto prace przy odbudowie mostu na Odrze pomiędzy stacją Wrocław Nadodrze-Wrocław Główny: Przeszkodą był zburzony przez działania wojenne wielki kratowy most stalowy długości 210m... Dwutonowy ten most posiadał pod każdym torem 7 przęseł po 30m, przy czym zupełnemu zniszczeniu uległy 3 wielkie przęsła od strony stacji Wrocław Nadodrze pod obydwoma torami oraz uszkodzone były także górne części niektórych filarów. Pozostałe przęsła miały uszkodzenia niewielkie. Ukończono je 25.01.1946 roku. Był to najistotniejszy most we Wrocławiu. Pociągi z Warszawy i Poznania (Dzięki łącznicy Osobowice-Sułkowice ) mogły docierać już do stacji Wrocław Główny

SKRZYNECZKA-Małe co nieco umieszczone na kordach. Po pierwsze go namierz, reszta to już bajka. NIE WCHODZIMY NA TORY KOLEJOWE Kesz jest pod, a nie na moście. Od góry się nie da.

Skrzynka ukryta jest w niebezpiecznym miejscu. Każdy szuka jej wyłącznie na własną odpowiedzialność! Twórcy, nie ponoszą odpowiedzialności za żadne nieszczęśliwe wypadki, które mogą przydarzyć się podczas szukania tej skrzynki, ani nie zachęcają do jej szukania! Przy podejmowaniu kesza zachowaj rozsądek- pamiętając, że nie każdy kesz adresowany jest dla każdego!!!!!!

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 78x Not found 1x Note 7x All entries Show deletions