Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
BOLSZOJ HELIKOPTER - OP4361
MI 14PŁ nr.1012
Owner: bolerob
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 173 m. ASL.
 Region: Poland > łódzkie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Ready for Search
Date hidden: 04-11-2011
Date created: 03-11-2011
Date published: 04-11-2011
Last modification: 04-11-2011
111x Found
4x Not found
5 notes
watchers 10 watchers
103 visitors
94 x rated
Rated as: Excellent
5 x recommended
This cache is recommended by: hobbbysta, lodys, ola0, poop, Wojstef1
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Compass  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL
Śmigłowiec MI14 PŁ o numerze bocznym 1012 którego zdjęcia wykonałem zza ogrodzenia lotniska podczas prób w zawisie na małej wysokości, robi duże wrażenie. Jest to śmigłowiec ciężki Lotnictwa Marynarki Wojennej. Można go często zobaczyć na niebie w południowo zachodniej części Łodzi. Ten egzemplarz był przystosowany do zwalczania okrętów podwodnych. Mógł zabrać torpedy albo bomby głębinowe konwencjonalne lub jedną nuklearną Śmigłowiec dotarł do Łodzi 27 lutego 2008r. Obecnie jest przebudowywany na wersję poszukiwawczo-ratowniczą w WZL nr1 na Lublinku. Śmigłowce serii MI 14 PS brały udział w akcji podejmowania rozbitków z tonącego promu Heweliusz. Wiele śmigłowców tej serii uległo tragicznym katastrofom. Załoga śmigłowca MI 14 PŁ 1004 miała więcej szczęścia. Ich maszyna podczas manewrów Pirania 94 na wysokości ok. 400 m dostała silnych wibracji. Załoga postanowiła wodować. (Śmigłowce te jako jedne z niewielu na świecie mogą wodować ale tylko z pracującymi silnikami. Pływaki muszą być zasilane sprężonym powietrzem.) Kilkakrotnie próbowali śmigłowiec poderwać ale wtedy wzmagały się wibracje. Po wodowaniu i małym obciążeniu wirnika głównego wibracje się zmniejszyły. Zauważyli ze nie wszystkie łopaty pracują z tym samym wychyleniem. Uszkodzeniu uległ wirnik główny. Próbowali tak płynąć do brzegu. Otrzymali jednak rozkaz opuszczenia śmigłowca. Rozkaz z ociąganiem ale wykonali. Maszyna została ustawiona na 10 -15 km na godz., bez załogi została skierowana w stronę brzegu. Było to w odległości 44 km od lądu. Po 2 godz. 48 minutach i przepłynięciu prawie 38km wyczerpało się paliwo. Śmigłowiec przewrócił się wirnikiem w dół. Po doholowaniu i wydobyciu śmigłowca przeprowadzono oględziny. Uszkodzenia były na tyle rozległe i duże że został spisany na straty. O więcej informacji zapraszam na stronę:http://www.altair.com.pl/cz-art-2974

Poszukiwania rozpoczynamy od krańcówki autobusu nr 62 na ul Dubois.
Skrzynka jest ukryta niedaleko ogrodzenia, naprzeciwko miejsca gdzie remontowane śmigłowce startują. Spojlera żeby było ciekawiej nie będzie. Znaleźć tego kesza jest tak łatwo jak wysikać dziurkę w śniegu. Skrzynka typu sarkofag. Współrzędne nie pokazują miejsca ukrycia kesza, pokażą drzewo na którym na wysokości oczu jest coś charakterystycznego. Staniesz przy nim i ustawisz kompas na 240 stopni.Wskaże ci drzewo tego samego gatunku i podobnej wielkości. Łopatka niepotrzebna.
Kłujką wywijaj śmiało.
Dla pierwszego znalazcy certyfikat z upominkami oraz inne fanty.
Życzę powodzenia.
Additional waypoints
Symbol Type Coordinates Description
Parking area --- Krańcówka 62
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Przygotowania do lotu
Obsługa skończona
MARYNARKA WOJENNA
W całej okazałości
W powietrzu
No nie piękną mam mordkę?
Odlatujemy.....
Zobaczysz na miejscu