Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Kamienny krąg krzyży - OP3D27
Ścięte drzewo z krzyżem i krąg kamienny wokoło
Właściciel: Prox
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 92 m n.p.m.
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Offset cache  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Przedmowa:

Na miejsce te natknąłem się podczas trawersowania kolejnych szczytów od ulicy Polanki. Myślałem, że dotrę na skróty zielonym szlakiem (Skarszewskim) do Kuźni Wodnej. Skrót skrótem się nie okazał ale przynajmniej natrafiłem na ciekawe miejsce - mieszkańcom Oliwy zapewne znane.

W środku lasu, nieopodal Dworu Oliwskiego, Kuźni Wodnej i Doliny Radości znajduje się kapliczka (tak zakładam). Kapliczka ta to ścięte drzewo z namalowanym nań krzyżem, wokół umieszczone kamienie z krzyżami. Niestety nie mam pojęcia skąd wzięła się owa kapliczka.jaroslawik twierdzi, że niegdyś istotnie na drzewku wisiała kapliczka, jednak albo w drzewo uderzył piorun i spalił jego górną część wraz z kapliczką, albo drzewo zostało podpalone przez wandali.

Jeśli ktoś posiada więcej informacji prosiłbym o maila :)

Sposób dotarcia:

Są dwa lub nawet trzy sposoby na dotarcie do cache'a. Podam dwa najłatwiejsze:

1. Od ulucy Spacerowej skręcamy przy Młynie w ulicę kwietną i idziemy nią aż do rozwidlenia dróg (fot. 1). Następnie udajemy się w lewe rozwidlenie, mijamy działki po lewej i kilka domów nieco dalej. Trafiamy na skrzyżowanie i udajemy się w prawo, lekko zawiłym szlakiem pod górę. Przechodzimy obok zielonego szlabanu i jesteśmy na miejscu.

2. Od ulicy Spacerowej wchodzimy za "Zajazdem pod Oliwką" w ulicę Kościerską a następnie skręcamy w ulicę Bytowską (prowadzi nas niebieski, rowerowy szlak). Mijamy kuźnię i podążając pod górę (staw po prawej) trafiamy na zakręt w prawo, prowadzący do Dworu Oliwskiego. W miejscu zakrętu spoglądamy w lewo (nie idziemy w stronę Dworu) i widzimy szlaban oraz wejście do lasu, nieco pod górkę. Podążamy drogą, w pewnym momencie możemy odbić na ścieżkę po lewej (mijamy wtedy głaz z niemieckimi nazwiskami - fot. 2). Nieco wyżej niż głaz znajduje się kapliczka-krąg.

Miejsce ukrycia cache'a:

Stań przed kapliczką i rozejrzyj się po kamieniach. Przy jednym z nich jest jeszcze jeden, wystający nieco z ziemi (nie wlicza się w krąg). On wskazuje wzgórze, na którego zbocze należy się udać. Można podejść ścieżką lub udać się przez małe osuwisko. Wybierając ścieżkę patrzymy ciągle na prawo, aż ujrzymy pieniek, wewnątrz którego należy szukać cache'a. Cache ukryty jest na zboczu, w pieńku, około 20-25m od kamiennego kręgu.

Proszę o dokładne maskowanie, gdyż pieniek nie jest za głęboki. W środku zestaw logbook, ołówek i temperówka - proszę nie rozdzielać. Dodatkowo zapasowy worek. Niestety brak FTF'a.

Ciekawostka:

Po drodze, już gdy miniecie skrzyżowanie, na którym należy udać się w prawo - mniejwięcej 60m przed szlabanem, po lewej stronie na zboczu (na wysokości ud) stoi jeden z kamieni, z wyrytymi nazwiskami. Taka ciekawostka znaleziona podczas kontrolnego odwiedzenia skrzyneczki.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze:
Trójmiejski Park Krajobrazowy
Obrazki/zdjęcia
Tutaj w lewo
Kamień z nazwiskami
Kapliczka z kręgiem kamiennym
Widok z kesza na kapliczkę