Kolejka wilanowska była pierwszą podwarszawską wąskotorówką. Początkowo miała trakcję konną, a letnie wagony przypominały otwarte wagony tramwajowe.Zatwierdzenie budowy nastąpiło w listopadzie 1890 r., zaś prace zaczęto w kwietniu 1891 r. Inicjatorami budowy byli: właściciel wielu gruntów na Mokotowie Wiktor Magnus, inż. Henryk Huss i Jan Keller.Linia została oficjalnie uruchomiona w maju 1892 r. Niebawem kolejka przeżyła prawdziwą rewolucję. Trakcja konna została bowiem zamieniona na parową. Próby z parowozem zaczęły się w sierpniu 1894 r., a już we wrześniu parowozy zaczęły kursować od Warszawy po Wilanów. Stacja w Wilanowie była początkowo drewniana: "brudna buda, za nią naturalnie restauracja, gdzie można było za drogie pieniądze dostać wódki, kiełbasy, piwa i dużo innych rzeczy''. Mocno wyeksploatowana, drewniana buda została rozebrana w 1922 r. W jej miejscu stanął nowy budynek w stylu narodowego historyzmu lat 20, zaprojektowany przez Konstantego S. Jakimowicza. Potrzebom kolejki służył do sierpnia 1971, kiedy to zlikwidowano kolejkę, a od 1973 r. mieści się w nim urząd pocztowy. W najbliższych latach planowany jest remont budynku i być może zmiana jego funkcji.
[Skrzynka]
Malutka plastikowa próbówka z magnesami, została ukryta za jedną z rynien. W środku tylko logbook, więc proszę zabrać ze sobą coś do pisania.
Ponieważ okolica jest mocno uczęszczana (sąsiedztwo przystanku autobusowego i parkingu dla osób zwiedzających Pałac w Wilanowie), a z poczty w tygodniu korzysta sporo ludzi. zalecam szukanie w dni wolne od pracy wczesnym rankiem, albo późnym wieczorem.