Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
A308- Dolina śmierci. - OP30DD
W nocy dolina nadal jest ciemna i straszna.
Eigenaar: Arishia
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 11 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Tijd: 0:10 h    Lengte: 0.40 km
Geplaatst op: 08-03-2011
Gemaakt op: 27-01-2011
Gepubliceerd op: 08-03-2011
Laatste verandering: 18-03-2015
77x Gevonden
2x Niet gevonden
10 Opmerkingen
watchers 6 Volgers
70 x Bekeken
53 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Take something to write  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

OPIS MIEJSCA:

Wiadukt wybudowano prawdopodobnie w latach 1890 - 1900 (brak dokładniejszych danych technicznych). Znajduje się w ciągu ulicy Druckiego - Lubeckiego w Szczecinie i przechodzi przez tzw."Doliną Śmierci".

Są dwa warianty legendy o powstaniu tej nazwy: 

Pierwsza: w czasie II wojny światowej w okolicy był obóz jeniecki. Jeńcy pracowali w stoczni przy budowie łodzi podwodnych. Kiedy pod koniec wojny alianci bombardowali w nalotach dywanowych zakłady znajdujące się nad Odrą ludzie ci nie mieli gdzie się schować. Po nalotach okazało się, że większość z nich zginęła, jest to pierwsza wersja.

Druga wersja to, że w 1945 roku komunikacja miejska kursowała ze strony Śródmieścia i Golęcina do mostu z powodu zawalonych przęseł wiaduktu, które leżały na dnie doliny. Z jednej strony doliny dojeżdżała linia tramwajowa "7", a z drugiej strony linia "6". Pasażerowie w związku z tym musieli się przesiadać schodząć po prowizorycznych schodach pod ruinami zwalonego wiaduktu i ponownym wspinaniu się po skarpie w górę. Dodatkowo brak oświetlenia sprzyjał napadom w tym miejscu, które na długo zyskało w świadomości ludzi to złowieszcze miano.

Do roku 1945 wiadukt posiadał konstrukcję 9-przęsłową, jednak dwa przęsła skrajne zostały zniszczone (wysadzone przez wycofujące się ze Szczecina wojska niemieckie) w czasie działań wojennych. Przęsła i podpory pośrednie posiadają konstrukcję stalowa, a przyczółki betonową. Po odbudowie powojennej wiadukt jest konstrukcją 7-przęsłową, o dźwigarach głównych stalowych i pomoście zespolonym z belek stalowych i płyty żelbetowej. Długość teoretyczna przęseł wiaduktu wynosi 7x23,01 = 161,07 m.

 

W latach 1962/63 wykonano kapitalny remont i wzmocnienie wiaduktu przystosowując go do I klasy obciążenia taborem samochodowym oraz obciążenia taborem tramwajowym.

W dniu 28.11.02 roku w trzecim przęśle wiaduktu (od strony centrum) stwierdzono przerwanie żelbetowej płyty pomostu (po przejeździe przeciążonego TIR-a). Dopiero  na przełomie listopada i grudnia 2006 rozpoczęto prace przy remoncie wiaduktu drogowego. Trzeba było wymienić płyty wiaduktu, wzmocnić go by mogły po nim jeździć samochody ważące 30 ton. Użytkownicy wiaduktu zapewne zauważą jeszcze jedną zmianę, zniknęły z niego tory tramwajowe, które od lat były nieużywane. Remont trwał do 28 lipca 2007.

Zdjęcia, oraz historia remontu wiaduktu TUTAJ.

UWAGA!!! DLA ZAINTERESOWANYCH teren pod i w koło wiaduktu oraz przyległych ulic jest zaśmiecony.

 

OPIS SKRZYNKI:

Trzeba szukać "Pudziana".

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Pudzian...