Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
"Geo Hotel" Mosty Jagiellońskie - OP2D18
Właściciel: Kuban
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 115 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Duża
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 22-09-2010
Data utworzenia: 22-09-2010
Data opublikowania: 22-09-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 27-10-2010
11x znaleziona
0x nieznaleziona
6 komentarze
watchers 3 obserwatorów
11 odwiedzających
5 x oceniona
Oceniona jako: normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  GeoHotel  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Witam, chciałbym wam dziś pokazać jeden
ze starszych mostów we Wrocławiu. Most Jagielloński który został
wybudowany w 1916 roku, a jako pierwszy wymagał remontu most obok.
Tym samym chciałbym was zachęcić do spaceru wałami nad odrą.
Mały fragmencik o mostach:
Mosty Jagiellońskie powstały jako przeprawy przez kanały żeglugowy i powodziowy. Wybudowany w 1916 r most Jagielloński Południowy nazwano Nakonzbrücke, od nazwiska dyrektora budowy odrzańskiego kanału – Christiana Nakonza, co odczytano po wojnie jako "Most na Końcu". Dopiero w połowie lat siedemdziesiątych oba mosty otrzymały miano Jagiellońskich. Stalowe przęsła mostu Południowego wspierają się o masywne przyczółki brzegów kanału powodziowego. Głównie dźwigary łukowo-kratowe są dwuprzegubowe i trzymają stalowy pomost na sztywnych wieszakach. Ten most jest przykładem ekspozycji eleganckiej, stalowej konstrukcji bez monumentalnych ram architektonicznych na przyczółkach. Most Jagielloński Północny nad kanałem żeglugowym posiada konstrukcję ramowo-belkową (przęsło składa się z sześciu belek żelbetowych). Podstawy ramy przęsła i przyczółki łączą się z konstrukcją śluzy "Zacisze". Na przęsłach obydwu mostów zamocowano stalowe bariery, a na przyczółkach betonowe balustrady. W 1929 r poprowadzono pod mostami rurociągi z wodą i gazem. Znacznie krótszy most Północny nazwę swą przyjął od figurującej na przedwojennych planach Wrocławia śluzy – jako most śluzy "Zacisze Wilhelma". 22 lipca 1984 r oddano do użytku dwie nowe przeprawy, prawie bliźniaczo podobne do pary starych mostów Jagielloń­skich. Po otwarciu nowych, stare mosty Jagiellońskie zamknięto i poddano generalnemu remontowi. Nowe mosty Jagiellońskie są pierwszy­mi stalowymi przeprawami wybudowanymi w powojennym Wrocławiu. Projektantką obu mostów jest Krystyna Angerman, a wykonawcą wrocławski "Mostostal". Pierwszy z nich nad kanałem powodziowym ma długości 60 m i waży ok. 300 ton, drugi nad kanałem żeglugowym – ma odpowiednio 40 m i ok. 170 ton.
Co do kesza, jest litrowy pojemnik z fantami i krecikami, niedlugo pojawi sie coś większego.
Obrazki/zdjęcia
Most