Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
POL-09 Trasa Transfogarska - OP2C9A
Trasa Transfogarska to leżąca na wysokości ponad 2000 metrów droga w rumuńskich Karpatach
Owner: polik_21
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 1977 m. ASL.
 Region: Romania > Sud - Muntenia
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 07-09-2010
Date created: 07-09-2010
Date published: 07-09-2010
Last modification: 08-09-2010
19x Found
2x Not found
1 notes
watchers 6 watchers
57 visitors
17 x rated
Rated as: Excellent
3 x recommended
This cache is recommended by: Arjano, brajan74, gary4
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  One-minute cache  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Trasa Transfogarska to leżąca na wysokości ponad 2000 metrów droga w rumuńskich Karpatach (oznaczenie drogi: DN7C). Została zbudowana za czasów dyktatury Nicolae Ceausescu, miała być pokazem potęgi rumuńskiej, miała olbrzymie znaczenie militarne. Miała umożliwić szybki transport wojska przez Góry Fogaraskie. Obecnie jest jedną z licznych atrakcji turystycznych Rumunii.

 Góry Fogaraskie to jedno z wyższych pasm górskich w Rumunii. Budowa Trasy Transfogaraskiej rozpoczęła się w 1970 roku. Prace prowadzali przede wszystkim żołnierze. Do walki ze skałami użyto ponad sześciu tysięcy ton dynamitu. Za pomocą kontrolowanych wybuchów usunięto prawie 3,8 miliona metrów sześciennych ziemi i skał.

 Podczas pokonywania trasy nie usłyszycie trąbienia na wolniejsze samochody. Ze zrozumieniem przyjmowane są nawet zatrzymania się w niedozwolonych miejscach i podziwianie krajobrazów. Dlaczego? Bo większość turystów jedzie ślimaczym tempem podziwiając widoki i zatrzymuje się co kilkadziesiąt metrów by zrobić niesamowite ujecie aparatem fotograficznym. Trudno bowiem nie zignorować banalnego zakazu parkowania, gdy za oknem rozciąga się tak fantastyczny widok.

Jakość nawierzchni w górskiej części trasy jest zaskakująco dobra. Odróżnia się ten odcinek od zrujnowanej raczej drogi okrążającej wcześniej jezioro Vidraru leżące u podnóża gór.

Szosa Transfogaraska przecina Góry Fogaraskie między najwyższymi szczytami Rumunii: Moldoveanu i Negoiu. Tuż przed nimi znajduje się najwyżej położony punkt drogi. Leży on na poziomie 2034 m n.p.m. Jest to kilkadziesiąt metrów wyżej niż położony jest np. wierzchołek Kasprowego Wierchu.

 Po osiągnięciu maksymalnej wysokości wchodzi do tunelu o długości 884 metrów. To najdłuższy tunel w Rumunii, który po pierwszych intensywnych opadach śniegu zostaje zamknięty stalowymi wrotami. Tym samym Szosa Transfogaraska staje się nieprzejezdna. Okres wyłączenia drogi z użytku jest uzależniony od kaprysów pogody, jednak zazwyczaj trwa od października do czerwca.

Tablice stojące na początku drogi DN7C informują, że droga jest przejezdna w godzinach 7-21. Zresztą nocą nie ma sensu po niej jechać, gdyż nie zobaczymy zapierających dech w piersiach widoków.

 

Skrzynka schowana jest przy jednym z małych „parkingów”, przy wodospadzie. Zaparkuj samochód i zejdź nieco niżej ku wodospadowi, gdzie w jego pobliżu odkryjesz jamkę ze skrzynką. 

Uwaga! współrzędne mogą być trochę niedokładne !

Pictures
widok
widok 2
wodospad
.
..
...
spojler