Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
POL-09 Trasa Transfogarska - OP2C9A
Trasa Transfogarska to leżąca na wysokości ponad 2000 metrów droga w rumuńskich Karpatach
Właściciel: polik_21
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 1977 m n.p.m.
 Województwo: Rumunia > Sud - Muntenia
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 07-09-2010
Data utworzenia: 07-09-2010
Data opublikowania: 07-09-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 08-09-2010
19x znaleziona
2x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 6 obserwatorów
57 odwiedzających
17 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Arjano, brajan74, gary4
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Trasa Transfogarska to leżąca na wysokości ponad 2000 metrów droga w rumuńskich Karpatach (oznaczenie drogi: DN7C). Została zbudowana za czasów dyktatury Nicolae Ceausescu, miała być pokazem potęgi rumuńskiej, miała olbrzymie znaczenie militarne. Miała umożliwić szybki transport wojska przez Góry Fogaraskie. Obecnie jest jedną z licznych atrakcji turystycznych Rumunii.

 Góry Fogaraskie to jedno z wyższych pasm górskich w Rumunii. Budowa Trasy Transfogaraskiej rozpoczęła się w 1970 roku. Prace prowadzali przede wszystkim żołnierze. Do walki ze skałami użyto ponad sześciu tysięcy ton dynamitu. Za pomocą kontrolowanych wybuchów usunięto prawie 3,8 miliona metrów sześciennych ziemi i skał.

 Podczas pokonywania trasy nie usłyszycie trąbienia na wolniejsze samochody. Ze zrozumieniem przyjmowane są nawet zatrzymania się w niedozwolonych miejscach i podziwianie krajobrazów. Dlaczego? Bo większość turystów jedzie ślimaczym tempem podziwiając widoki i zatrzymuje się co kilkadziesiąt metrów by zrobić niesamowite ujecie aparatem fotograficznym. Trudno bowiem nie zignorować banalnego zakazu parkowania, gdy za oknem rozciąga się tak fantastyczny widok.

Jakość nawierzchni w górskiej części trasy jest zaskakująco dobra. Odróżnia się ten odcinek od zrujnowanej raczej drogi okrążającej wcześniej jezioro Vidraru leżące u podnóża gór.

Szosa Transfogaraska przecina Góry Fogaraskie między najwyższymi szczytami Rumunii: Moldoveanu i Negoiu. Tuż przed nimi znajduje się najwyżej położony punkt drogi. Leży on na poziomie 2034 m n.p.m. Jest to kilkadziesiąt metrów wyżej niż położony jest np. wierzchołek Kasprowego Wierchu.

 Po osiągnięciu maksymalnej wysokości wchodzi do tunelu o długości 884 metrów. To najdłuższy tunel w Rumunii, który po pierwszych intensywnych opadach śniegu zostaje zamknięty stalowymi wrotami. Tym samym Szosa Transfogaraska staje się nieprzejezdna. Okres wyłączenia drogi z użytku jest uzależniony od kaprysów pogody, jednak zazwyczaj trwa od października do czerwca.

Tablice stojące na początku drogi DN7C informują, że droga jest przejezdna w godzinach 7-21. Zresztą nocą nie ma sensu po niej jechać, gdyż nie zobaczymy zapierających dech w piersiach widoków.

 

Skrzynka schowana jest przy jednym z małych „parkingów”, przy wodospadzie. Zaparkuj samochód i zejdź nieco niżej ku wodospadowi, gdzie w jego pobliżu odkryjesz jamkę ze skrzynką. 

Uwaga! współrzędne mogą być trochę niedokładne !

Obrazki/zdjęcia
widok
widok 2
wodospad
.
..
...
spojler