Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
EPWA - SKRZYŻOWANIE - OP27E5
Skrzyżowanie pasów lotniska
Owner: vipol
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 106 m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Archived
Date hidden: 04-06-2010
Date created: 02-06-2010
Date published: 04-06-2010
Last modification: 27-12-2013
33x Found
10x Not found
4 notes
watchers 2 watchers
3 visitors
16 x rated
Rated as: Good
3 x recommended
This cache is recommended by: Kazik_174, PUG Bielany, PUG II BIELANY
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Czasami jestem w okolicy i uznałem że to miejsce nadaje się na umieszczenie kesza. Dlaczego?

W zasięgu wzroku mamy punkt, w którym krzyżują  się pasy 15/33 i 11/29. Z tego miejsca możemy także podziwiać samoloty stojące pod terminalem, oraz na Cargo. Oznacza to, że nie ma możliwości abyśmy jakiś samolot przegapili.

Samoloty lądujące na RWY33 (przy wietrze ze zachodu) są doskonale widziane, szczególnie moment przyziemienia, przy lądowaniach na RWY11(przy wietrze ze wschodu) mamy możliwość zobaczenia (zazwyczaj) samolotu z każdej strony.

Jeżeli chodzi o starty, to jest to doskonałe miejsce do podziwiania momentu oderwania samolotu od podłoża. Niektórzy mogą się zastanawiać, jak takie kolosy się unoszą...

Co do kołowań, samolotów typu jet(np. Cessna 525) oraz normalnych (np. Boeing 737) to raczej nie dotyczy. Chodzi tu głównie o samoloty tzw. szerokokadłubowe, takie jak Boeingi 767 LOTowskie, McDonnell Douglas MD-11 UPSu. Przy maksymalnej masie startowej muszą one korzystać z dłuższego pasa więc startują z RWY15 lub RWY33 (zależnie od wiatru).

Dane pasów:

15/33 - 3690 x 60 m / 12106 x 197 ft, beton, ILS dla pasa 33
11/29 - 2800 x 50 m / 9186 x 164 ft, beton, ILS dla pasa 11

 Mapka lotniska: http://airnews.pl/EPWA%201-1-2.png

Rozkład lotów (w miarę sprawdzający się):

Przyloty       Odloty

 


 

 Przejdźmy do zadania  

Kesz znajduje się na terenie PPLu, ale nikt się nie czepia, że ktoś tam stoi. Najwyżej kulturalnie wyproszą(mnie jeszcze to się nie zdażyło). 

Można dojechać autobusem z Pętli Okęcie, należy wysiąćś na nprzystanku nż Schronisko Paluch, idziecie dalej, na zakręcie idziece dalej prosto(nieuytwardzoną drogą). Teraz są 2 opcje, można przez las skręcając w leśną ścieżkę jak się zobaczy po prawej stronie 2 domki w kolorze drewnianym. Po udanym przejściu przez las Wink idziecie w stronę krzyżówki pasów. Trzeba zajść lasek z drugiej strony i szukać zguby.

Druga opcja to droga dookoła, idziecie dalej tą nieutwardzoną drogą aż do bramy, obchodzicie ją i dziecie w kierunku skrzyżowania pasów startowych. 

Należy szukać nisko, ale nie kopać.

W środku sporo fantów, każdy coś znajdzie dla siebie ;)

Do podjęcia kesza nie jest potrzebna łopatka, wystarczą rękawiczki.

Proszę o zachowanie ostrożności podczas podejmowania i kamuflowanie

Ochrona lotniska oraz straż graniczna lubią się pytać co się robi pod siatką. Najlepiej powiedzieć, że się amatorsko zdjęcia robi samolotom, albo coś w tym stylu. Najczęściej się pytają jak ma startować samolot EL AL do Tel Awiwu.

Kesz powrócił w okolice pierwotnego miejsca

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Już widać gdzie, mniej więcej
Właśnie tam