Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Stara linia kolejowa - OP2189
Eigenaar: konger
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 1 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Klein
Status: Gearchiveerd
Tijd: 0:04 h    Lengte: 0.20 km
Geplaatst op: 14-11-2009
Gemaakt op: 14-11-2009
Gepubliceerd op: 14-11-2009
Laatste verandering: 08-02-2014
19x Gevonden
1x Niet gevonden
8 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
9 x Bekeken
12 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  One-minute cache  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

W historii szczecińskiego kolejnictwa, w dniu 15. sierpnia 1843 nastąpił moment przełomowy, kiedy pierwszy pociąg z Berlina wjechał na dworzec głowny, który nosił nazwę Berlinerbahnhof czyli Dworzec Berliński, dając początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budowa dworca była pierwszym etapem likwidacji obwarowań miejskich Fortu Prusy (Fort Preußen). W 1846 zbudowano linię kolejową do Stargardu Szczecińskiego (do 1848 przedłużoną do Poznania). Od dworca układ torów prowadził wówczas przez południową część wyspy Kępa Parnicka (obecna ul. Maklerska), wzdłuż Kanału Rybnego (do 1859) oraz przez wyspę Siedlińską Kępę i wzdłuż obecnej ul. Hangarowej do dworca w Dąbiu. Po wojnie najbliższa keszowi stacja nazywała się Szczecin Lotnisko.
Stacja zlokalizowana była przy ul. Hangarowej, na południowych krańcach lotniska, w północnej części Zdrojów. Przez stację od 1898 r. prowadziły jedyne tory łączące Szczecin Główny z Dąbiem oraz linią do Sobieradza. W 1936 r. otwarto linię przez południową część Międzyodrza (Dziewoklicz). Linia ta po zburzeniu w czasach II wojny światowej północnego mostu nad Regalicą, którego już później nie odbudowano, stała się jedyną przeprawą łączącą Lewobrzeżną i Prawobrzeżną część miasta. W 1945 r. stacja Szczecin Lotnisko stała się początkową dla linii przez Stare Czarnowo do Sobieradza. Po wojnie nosiła nazwy: Czanowo i Zdroje. Pod koniec lat 60. zamknięto całą linię dla ruchu pasażerskiego, a w latach 70. tory z Lotniska do Dąbia i Zdrojów Wschodnich zostały rozebrane.
Od siebie dodam, że podczas budowy parkingu Top Shopping zniszczono podkłady kolejowe, pytanie więc, czy były to podkłady z nieistniejącej linii, czy może jakieś inne, zważywszy na usytuowanie istniejącego do dziś, budynku stacji Szczecin Lotnisko.

Na starcie schowały się: 2 kulki, gwizdek z poprzedniej epoki. Oczywiście jest logbook i ołówek (bez temperówki).

UWAGA !!

 

Zmiana lokalizacji kesza. Współrzędne zostają te same, jednakże z tego punktu udaj się kilkanaście metrów w stronę budynku Enei, ustaw się w kierunku północnym i patrz... Patrz... A na pewno zobaczysz miejsce ukrycia, kilka metrów od drogi, na patencie z "Widoku na Głaz Królewski". Zalecane jest ostrożne bobrowanie, nigdy nie wiadomo, czy ktoś nie podejrzy... A i zamaskujcie ją podobnie;)Powodzenia!

Afbeeldingen
Tędy biegła linia kolejowa ;)