Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A005- Kolejowy most zwodzony. - OP1130
Jedyny działający most kolejowy w Europie.
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 3 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:15 h    Długość trasy: 0.50 km
Data ukrycia: 09-08-2008
Data utworzenia: 09-08-2008
Data opublikowania: 09-08-2008
Ostatnio zmodyfikowano: 11-10-2012
66x znaleziona
2x nieznaleziona
6 komentarze
watchers 8 obserwatorów
61 odwiedzających
42 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

Jest to jedyny w Polsce kolejowy most zwodzony, który działa. Pierwszy most zwodzony w tym miejsu powstał w 1877 roku wraz z budową lini kolejowej do Wrocławia. W 1936 roku Niemcy zbudowali obiekt dwu torowy wykorzystując patent amerykańskiego inżyniera Williama Scherzera, pozwalało to znacznie skrucić czas otwierania drogi dla żeglugi. Poszczególne przęsła można było podnosić za pomocą silników elektrycznych. Pod koniec wojny cały most wraz z przęsłami zwodzonymi został wysadzony. Po wojnie odbudowano już tylko jeden tor z przęsłem zwodzonym, wydobywając szereg elementów z dna rzeki. Odbudowane przesło waży 163 tony i ma długość 17,35m, oraz szerokość 5 metrów. Przęsło jest podnoszone i opuszczane kilka razy na dobę w celu przepuszczenia jednostek żeglugi  śródlądowej.

OPIS SKRZYNKI:

Do mostu można dojechać samochodem. Z centrum Szczecina jedziemy Autostradą Poznańską  i skręcamy w prawo za przystankiem autobusowym lini 61 jakieś 200m przed mostem pod którym jest tor prowadzący do MOSTU, proszę się nie przerazić iloscia śmieci w lesie!

Druga możliwość to wycieczka wzdłuż torowiska . Odległość to  około 500m do mostu. Kesz jest ukryt około 100m przed mostem ze względu na przebywających tam wędkarzy, oraz obsługę mostu.

Most jest podnoszony kilka razy dziennie z powodu panującego ruchu na wodzie. Może akurat komuś się trafi taka możliwość obejrzenia podniesionego mostu.

Skrzynka ukryta w konstrukcji stalowego słupa trakcyjnego z naciągiem trakcji (odważnikiem).
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obszary ochrony przyrody
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000 :
Dolina Dolnej Odry  -  PLB320003
Wzgórza Bukowe  -  PLH320020
Dolna Odra  -  PLH320037
natura2000
Obrazki/zdjęcia
Wodok z torowiska słupów z opisu.
Widok z Autostrady Poznańskiej -most za zakrętem.
Most podniesiony.
Most od strony skrzynki.