Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Błękitna Fala - OP0A42
najszybszy pociąg PKP
Eigenaar: SNUFFER
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 113 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 28-01-2008
Gemaakt op: 28-01-2008
Gepubliceerd op: 28-01-2008
Laatste verandering: 20-05-2009
8x Gevonden
6x Niet gevonden
5 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
7 x Bekeken
2 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL
Dodatkowe atrybuty skrzynki
kid.gifdog2.gifsnow_icon.gifbike2.gif

SD80 włoskiej produkcji wagon motorowy z 1949 roku. Pierwsze trzy i jedyne egzemplarze SD80 trafiły do Polski w 1951 roku. Od 1953 roku zaczęły swoje planowe kursy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdynia, nieprzerwanie przez sześć lat. W 1959 roku uruchomiono kolejne połączenie z wykorzystaniem SD80 na trasie Warszawa Wschodnia - Bydgoszcz.
  Od 1961 r. wagon motorowy SD80 kursował pod nazwą Błękitna fala na trasie Warszawa - Świnoujście osiągał prędkość techniczną 100,9 km/h i był to najszybszy pociąg w PKP.
   Wszystkie 3 egzemplarze pracowały do pierwszej połowy lat 70 tych. Ocalał tylko jeden SD80-02, który w latach 70 tych był eksponatem Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Obecnie niszczeje pomiędzy dworcem Warszawa Zachodnia, a Muzeum Kolejnictwa. Los dwóch pozostałych wagonów motorowych jest nieznany.
Warto podkreślić, że te pojazdy szynowe 40 lat wcześniej pokonywały trasę z Warszawy do Poznania tylko o pół godziny dłużej niż obecne pociągi InterCity.

  Dziś to jedyny tego typu zabytkowy pojazd w Polsce,  który został pozbawiony opieki. Jest jeszcze niewielka szansa, aby wagon odremontować i eksponować dla przyszłych pokoleń. Trzeba jednak pamiętać, że z roku na rok możliwość na jego uratowanie maleje.

(za Fundacją Ery Parowozów)

Snuffery z przykrością zauważają, iz za komuny pociąg był eksponatem a za wolnej Rzplitej jest wrakiem, podobnie jak wiele elementów naszej gospodarki:(W obecnym stanie raczej nie ma szans na jego uratowanie gdyż wymagałoby to znacznych nakładów a forsy, jak to w kapitaliźmie, ze świecą nie uświadczysz. Polecamy wycieczkę do najszybszego pociągu PKP; czort wie ile tam jeszcze postoi.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
************
widok z kabiny
kierownik pociągu
spojlak
Logs: Gevonden 8x Niet gevonden 6x Opmerking 5x Afbeelding 4x Alle logs Galerij