Wiosna 2001 - na odcinku Marków-Mszczonów został podmyty tor, została też uszkodzona trakcja, w związku z tym zamknięto tor nr 2 na odcinku Puszcza Mariańska Mszczonów. Prawdobodobnie wzmocnieniem skarpy w tym miejscu, jest konstrukcja w której lavinka ukryła skrzynkę OP37AF. Rok 2008 - zostaje zdjęta trakcja.
Rok 2013 - zapada decyzja o ponownym uruchomieniu toru nr 2. Remontem ma się zająć brygada remontowa, w której pracuje pan Marian. Okazało się jednak, że jakieś 70m torów uległo uszkodzeniu przez te kilkanaście lat, a dokładnie wymiany wymaga 48.815m torów prostych i 19.295m torów prawoskrętnych*. Na zebraniu brygady, przegłosowano, że do Nowej Huty po zakup szyn typu 60 E2 pojedzie pan Marian, gdyż w brygadzie to on zna się najlepiej na matematyce, ukończywszy aż pięć klas podstawówki.
Ile pan Marian zapłacił za szyny? Udaj się pod pwspółrzędne, które ustawiem jako start skrzynki. Tam dowiesz się ile musiał zapłacić za tonę szyn.
UWAGA! Znajdujesz się w bezpośrednim sąsiedztwie używanych torów kolejowych, zachowaj maksymalną ostrożność!
*) - po uśrednieniu pan Marian stwierdził, że w torach prawoskrętnych szyny ilościowo wychodzą tak samo jak w prostych... liczy więc tak samo pomijając wszelkie aspekty krzywizny :-)
**) - specyfikacje szyn podane przez producenta LINK
***) - weź ze sobą w teren kartkę z danymi i obliczeniami, długopis i ew. maszynę liczącą, bo na miejscu może okazać się, że musisz jeszcze przeliczyć to i owo
****) - wbrew temu co jest napisane, Opensprawdzacz dotyczy etapu pierwszego... no i nie przed wizytą w terenie ;-)