Skrzynka na trasie nieistniejącej linii kolejowej Jabłonowo Pomorskie - Prabuty. Budowę linii rozpoczęto w 1897 a planowy ruch pociągów rozpoczął się w roku 1899. Między Jabłonowem a Prabutami powstało 7 stacji: Buk Pomorski, Szarnoś, Łasin Pomorski, Zawdzka Wola, Kisielice, Pławty Wielkie, Pólko Pomorskie oraz przystanek osobowy Nowej Wsi Szlacheckiej i przystanek towarowy w Widlicach. W latach osiemdziesiątych linię zmodernizowano. Po przemianach ustrojowych w 1989 rentowność linii gwałtownie spadła, w roku 1990 przejechał nią ostatni pociąg pasażerski. Nieco dłużej utrzymał się ruch pociągów towarowych między Prabutami a Kisielicami. Ostateczna likwidacja linii nastąpiła w roku 2006. Torowisko zostało rozebrane.
Ciekawa strona o tej linii: http://www.jablon-prabuty.sawistowski.net/liniak.htm
Na trasie istniało 7 stacji z uroczymi stacyjkami z czerwonej cegły. Łasin Pomorski to jedna z nich. Nazwa tej stacji zmieniała się. W czasach niemieckich była to stacja Plessen, po II wojnie Szonowo Szlacheckie i Łasin Pomorski. Dwie pierwsze nazwy są uzasadnione, bo stacja leży na styku wsi Plesewo i Szonowo Szlacheckie. Skąd się wzięła ostatnia? Miasteczko Łasin leży kilka kilometrów od stacji. Łasin miał kiedyś połączenie kolejowe z Gardeją skąd można było jechać dalej (Grudziądz, Kwidzyn). Linia ta została zamknięta pod koniec lat 70 XX w. W latach 80, kiedy łasinianie zaczęli domagać się połączenia kolejowego i przywrócenia stacji w miasteczku ówczesne władze wybrnęły z tego bardzo sprytnie i stację Szonowo przemianowano na Łasin Pomorski. W ten sposób Łasin (teoretycznie) znów stał się miasteczkiem kolejowym.
Stacyjka Łasin Pomorski niestety niszczeje a aż się prosi, by ktoś się nią zaopiekował i zamienił w piękny dom z klimatem. Może kiedyś... Marzenia czasem się spełniają...
KESZ
Skrzynka mała, tradycyjna. Ołówek w środku. Dla trzech pierwszych znalazców skrzyneczki po grosiku na szczęście. Na kordach. Dojazd bardzo łatwy pod sam budynek.