Rok zakończenia budowy: 1911
Lokalizacja: Modlin
Projektant: 1934 i 1952 - Eugeniusz Hildebrandt
Generalny wykonawca: 1934 - firma Rudzki i S-ka, Florian Kowalewski Józef Pniak; 1952 - Zarząd Okręgowy Odbudowy Mostów w Płocku; konstrukcja: Mostostal Kraków
Parametry: długość 576m, liczba przęseł 7 x 77,55m
Most w ciągu drogi krajowej nr 85 Nowy Dwór Mazowiecki—Nowy Kazuń.
Historia:
1911 – budowa mostu stałego o stalowej konstrukcji kratownicowej
1915 – wysadzony przez wojska rosyjskie i rozebrany przez wojska niemieckie
1934 – odbudowa mostu wg projektu Eugeniusza Hildebrandta
1939 – uszkodzony przez naloty
1945 – wysadzony przez wojska niemieckie
1952 – odbudowa.
Konstrukcja: kratownice paraboliczne z jazdą dołem.
Dodatkowe atrybuty skrzynki |
Skrzynka powstała podczas pieszego keszowego maratonu po Modlinie razem z r00t7 dnia 13/09/09 Pomyślałam, że skoro mosty w Warszawie są okeszowane, to i te w Modlinie mogą być. Nie można ciągle tylko fortyfikacji okeszowywać tam
Kesz umieszczony na magnes, gdzie - patrz spojler. Powiem tylko tyle, że trzeba szukać od strony, gdzie Narew wpada do Wisły
Dla zmotoryzowanych polecam parking (zjazd do jednostki) znajdujący się zaraz przy moście Kopiując z opisu skrzynki Johnny'ego "Jadąc z Warszawy do Nowego Dworu, tuż za mostem przez Wisłę, jest zjazd do jednostki wojskowej w Kazuniu. Trzeba w ten zjazd skręcić. Orientacyjny punkt to: N52°25.727' E20°41.675'. Jeśli ktoś będzie jechał z przeciwnego kierunku, musi się liczyć z bardzo ostrym zakrętem, wręcz zawróceniem o 180°."