Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
SKM Gdańsk Stocznia - Nowy Przystanek - OPA40U
Właściciel: A&K&A&A
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 21 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 19-10-2025
Data utworzenia: 19-10-2025
Data opublikowania: 19-11-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 19-11-2025
1x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
11 odwiedzających
1 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Jeden przystanek, dwie różne wiaty, a pośrodku kortenowa winda z podświetlanym dźwigiem na ażurowej elewacji - tak wygląda nowy przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Stocznia. Na peronie trwają ostatnie odbiory, a wiosną pojawi się nad nim nowa kładka dla pieszych. 

Na pierwszy rzut oka to peron jak każdy inny. Wiata, ławki, winda. Dwie krawędzie, przy których co kilka minut zatrzymują się żółto-niebieskie pociągi.

Przystanek Gdańsk Stocznia zmienił się jednak nie do poznania. Jeszcze do niedawna peron pamiętający strajki w stoczni był obrazem nędzy i rozpaczy.

Dojście po chybotliwej kładce, krzywa i dziurawa nawierzchnia, cieknący dach. Wokół sterta gruzu i zbutwiałych podkładów kolejowych. 

Teraz jest inaczej. Na peronie - decyzją konserwatora - stanęła po modernizacji nie jedna, a dwie wiaty. Jedna nowoczesna, przypominająca te stawiane na innych przystankach SKM. Druga - historyczna, żółto-niebieska, która najstarszym pasażerom SKM może sentymentalnie przypominać minioną epokę.

Ale to nie wszystko. Między obiema poczekalniami wyrósł nietypowy szyb windowy. Ażurowa elewacja z efektownym dźwigiem stoczniowym z blachy kortenowskiej nawiązuje do industrialnej okolicy i stojącego nieopodal budynku ECS.  Efektownie ma wyglądać zwłaszcza po zmroku, gdy zostanie podświetlona. Winda przez kilka miesięcy pozostanie jeszcze nieczynna, bo musi poczekać na budowaną kładkę. Pasażerowie mają do dyspozycji nowe ławki, kosze na śmieci, kasowniki i terminale systemu Fala. Są też nowe rozkłady jazdy, oświetlenie, nagłośnienie i stylowe zegary.

Na zlecenie miasta kładkę buduje firma Strabag. Stary obiekt został rozebrany wiosną i latem. Nowa kładka ma być gotowa do kwietnia przyszłego roku. Koszt jej budowy to 11,3 mln zł.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Peron
Peron
Peron
Peron
Peron
W budowie nadal pozostaje kladka nad torami
Miejsce ukrycia
Wpisy do logu: znaleziona 1x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy