Kolej wąskotorowa Třemešná ve Slezsku – Osoblaha została otwarta 14 grudnia 1898 roku jako odpowiedź na potrzeby przemysłowe regionu Osobłogi, w szczególności lokalnej cukrowni. Budowę tej linii umożliwiła decyzja władz Austro-Węgier, lecz ze względu na sąsiedztwo granicy z Niemcami, linia nie została przedłużona do pobliskich Racławic Śląskich w Polsce.
Linia ma długość 20,2 km, a jej szerokość toru to 760 mm. Ze względu na ukształtowanie terenu zastosowano tu liczne łuki (aż 102), a minimalny promień łuku to zaledwie 75 metrów. Dzięki temu linia słynie z malowniczych tras wśród wzgórz i pól tzw. Cypla Osobłoskiego.
Po II wojnie światowej kolejka kontynuowała działalność jako część kolei czechosłowackich, a dziś obsługuje ją České Dráhy (ČD) wraz z turystycznymi pociągami parowymi prowadzonymi przez organizację Slezské zemské dráhy (SZD). Mimo upływu czasu, kolejka nie została zlikwidowana dzięki wsparciu lokalnych samorządów i miłośników kolei. Dziś jest atrakcją turystyczną i świadectwem technicznej historii regionu.
Kesz
Znajduje się pod kolejowym przejściem
Úzkorozchodná železnice Třemešná ve Slezsku – Osoblaha byla otevřena 14. prosince 1898 jako reakce na hospodářské potřeby oblasti Osoblahy, zejména místního cukrovaru. Výstavbu povolily úřady Rakousko-Uherska, ale kvůli blízkosti hranice s Německem nebyla trať prodloužena do nedalekých polských Racławic Śląskich.
Trať je dlouhá 20,2 km a má rozchod kolejí 760 mm. Kvůli kopcovitému terénu obsahuje trať až 102 oblouků, přičemž nejmenší poloměr činí jen 75 metrů. Díky tomu je známá svou malebnou trasou krajinou Osoblažského výběžku.
Po druhé světové válce byla železnice součástí Československých státních drah, dnes ji provozují České dráhy (ČD) ve spolupráci s turistickými parními vlaky, které zajišťuje spolek Slezské zemské dráhy (SZD). Díky podpoře obcí a železničních nadšenců trať přežila do dnešní doby a stala se turistickou atrakcí a technickou památkou regionu.
Keš
Nachází se pod železničním přejezdem.