Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
SM02 - OP63EB
zapomniana lokomotywa Ls40...
Właściciel: Skoko
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 121 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 07-04-2013
Data utworzenia: 07-04-2013
Data opublikowania: 07-04-2013
Ostatnio zmodyfikowano: 06-05-2014
6x znaleziona
3x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 1 obserwatorów
3 odwiedzających
6 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: budget-lodz, morrison-1986
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Wymagany dodatkowy sprzęt  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Zapraszam do zwiedzenia miejsca w którym, po cięzkiej pracy w Łodzkiej Anilanie odpoczywa zapomniana przez wszystkich wysłużona lokomotywa...

O samej lokomotywie:

SM02 (typ Ls40) – manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie(obecnie Fablok) od 1952.

Lokomotywa nie znalazła szerszego zastosownia w PKP (seria SM02) ze względu na niewielkie osiągi (zasięg: ok. 60 km, maksymalna prędkość: 11 km/h), jednakże często, pod oznaczeniem Ls40, była używana do obsługi bocznic zakładów przemysłowych jako mała, ekonomiczna i lekka lokomotywa mogąca przetransportować niezbyt duże ładunki. W takiej roli można było je często spotkać do lat 90. XX wieku. Obecna tendencja odchodzenia małych i średnich zakładów od korzystania z transportu kolejowego doprowadziła do skasowania lub odstawienia znacznej liczby maszyn tego typu. Model Ls40 był najmniejszą (długość: 6 m, masa: 16 ton) lokomotywą normalnotorową produkowaną w powojennej Polsce. Do końca produkcji w 1961 roku chrzanowska fabryka wyprodukowała łącznie 581 sztuk Ls40.

W Polsce można spotkać jej egzemplarze:

  • Ls40-4122 w Skansenie TOZKiOS w Pyskowicach
  • Ls40-4572 w zbiorach PSMK w Parowozowni Skierniewice
  • Ls40-5438 w Skansenie PKP w Kościerzynie
  • Ls40-4115 jako pomnik w Małaszewiczach
  • Ls40-4570 w Grodzisku Wlkp., Grodziska Kolej Drezynowa
  • Ls40-5434 w zbiorach KSK Wrocław Lokomotywownia Wrocław Główny
  • Ls40-5437 jako pomnik przed bramą Cukrowni Kluczewo w Stargardzie Szczecińskim
  • Ls40-4063 czynna lokomotywa w zbiorach Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Jaworzynie Śląskiej [1]
  • Ls40-5258 czynna lokomotywa w Cukrowni „Środa” w Środzie Wielkopolskiej [2]
  • Ls40-5060 czynna lokomotywa na bocznicy dawnego MPCB Zielonka (aktualnie hurtownia paliw płynnych KOLGARD) - własność prywatna

Szybko okazało się, że niewielki silnik S-64 o mocy 44 KM okazał się zbyt mały, dlatego stopniowo zastępowano go silnikami S324HL o mocy 60 KM oraz 75 KM (takimi jak w lokomotywach Ls60).

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/SM02

Teraz coś o keszu ;)

No cóż pomyślałem że trzeba zacząć naprawe lokomotywy... wybrałem się na miejsce i zacząłem wymianę części ;)

Wprawne oko keszera wypatrzy! 

Potrzebny dodatkowy sprzęt pod postacią pęsety, a w nocy obiwiązkowo latarka!

Uwaga na studzienki rozmieszczone w drodze do garażu...

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.