
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.

Wysokość: 139 m n.p.m.

Województwo:
Polska > mazowieckie

Typ skrzynki:
Tradycyjna

Wielkość:
Mała

Status:
Gotowa do szukania

Data ukrycia: 29-04-2007

Data utworzenia: 29-04-2007

Data opublikowania: 29-04-2007

Ostatnio zmodyfikowano: 29-04-2007

75x znaleziona

4x nieznaleziona

4 komentarze
6 obserwatorów

70 odwiedzających

42 x oceniona

Oceniona jako:
normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Kolejka grójecka
Po raz pierwszy na ulice stolicy kolejka wąskotorowa wyjechała 16 maja 1891r. o godz.19.00 ze stacji Belweder ulicami: Belwederską – Chełmską – Czerniakowską do stacji Czerniaków, wówczas pojechały wagoniki napędzane przez parę koni. W 1895r. zwierzęta zastapił mechanizm parowy, a kolejką można było dojechać już do Wilanowa. W 1900r. istniały juz swie linie tej kolejki do Gołkowa i do Góry Klawarii. W 1914r. pasażerowie mogli dojechać już do Jasieńca, a rok później do Mogielnicy. W 1924 parowa ciuchcia przejeżdzała przez Nowe Miasto nad Pilicą. W 1935r. na mocy decyzji sądu o usunięciu torów kolejek z terenu miasta, linie kursowały od ul. Odyńca. W 1936r. nastąpiło włączenie do sieci kolejki grójeckiej kolejki wilanowskiej po uprzednim przekuciu torów na rozstaw 1000 mm. W 1952r. nastąpiła likwidacja i rozbiórka odcinka Rozjazd Oborski - Konstancin, a w 1957r. zamknięto odcinek Belweder - Wilanów. Od lutego 1972r. nie można było przejechać na odcinku Grójec - Jasieniec. W 1988r. nastąpiło zamknięcie ruchu osobowego na trasie Grójec - Nowe Miasto. W 1991r. kolejke zlikwidowano.
http://warszawa.wikia.com/wiki/Koleje_w%C4%85skotorowe_w_Warszawie#Kolejka_gr.C3.B3jecka
W dzieciństwie jeszcze się załapałam na wycieczkę ową ciuchcią (bo tak sie na nią mówiło). Dziś- żal patrzeć

Budynek stacji ma się nieźle, bo jest zamieszkany. Ale peron ledwie już widać spod zielska
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.