![](/images/blue/kompas.png)
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
![](images/free_icons/mountain.png)
Wysokość: 199 m n.p.m.
![](images/free_icons/world.png)
Województwo:
Polska > podkarpackie
![](images/free_icons/box.png)
Typ skrzynki:
Tradycyjna
![](images/free_icons/package_green.png)
Wielkość:
Mała
![](images/free_icons/page.png)
Status:
Gotowa do szukania
![](images/free_icons/time.png)
Czas:
0:05 h
![](images/free_icons/arrow_switch.png)
Długość trasy:
b.d.
![](images/free_icons/date.png)
Data ukrycia: 05-01-2012
![](images/free_icons/date.png)
Data utworzenia: 19-12-2011
![](images/free_icons/date.png)
Data opublikowania: 05-01-2012
![](images/free_icons/date.png)
Ostatnio zmodyfikowano: 14-03-2014
![](images/log/16x16-found.png)
186x znaleziona
![](images/log/16x16-dnf.png)
6x nieznaleziona
![](images/log/16x16-note.png)
18 komentarze
9 obserwatorów
![](images/free_icons/vcard.png)
104 odwiedzających
![](images/free_icons/thumb_up.png)
122 x oceniona
![](images/cache-rate.png)
Oceniona jako:
znakomita
6 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez:
Andrew78, Bestje, Kumkwat, matti151, Qsiaki, tomush
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Historia
Parowozy beztendrowe były powszechnie stosowane w ruchu lokalnym, jednakże w ostatnich latach eksploatacji na PKP reprezentowała je tylko jedna seria: TKt48. "Tekatki" były chyba najpopularniejszą i najbardziej udaną serią tendrzaków jaka była eksploatowana w Polsce.
Konstrukcja tego parowozu została opracowana na krótko po zakończeniu II wojny światowej. Mimo tego, że oznaczenie serii zaczynało się od litery T oznaczającej parowóz towarowy, lokomotywy te od początku zamierzano wykorzystywać głównie w ruchu osobowym - w dużych węzłach i na liniach lokalnych. Maszyny te charakteryzowały się znacznym przyspieszeniem i dobrymi warunkami jazdy w obu kierunkach. Oprócz tego posiadały spore, jak na tendrzaki, zapasy węgla i wody. Cechy te umożliwiały eksploatację tych parowozów w górach, gdzie brakowało odpowiednich lokomotyw pasażerskich.
Początkowo oddanie do ruchu pierwszych parowozów planowano na koniec 1949 roku, jednakże termin ten uległ zmianie i nastąpiło to na przełomie 1950 i 51 roku. Do końca 1952 roku zbudowano 99 lokomotyw:
91 dla PKP
2 dla przemysłu węglowego
6 dla kolei albańskich
15 z tych parowozów wyprodukowano w Chrzanowie, resztę zbudowały poznańskie zakłady im. Cegielskiego. Kotły dostarczyła fabryka w Sosnowcu.
Ponad 30% lokomotyw otrzymały parowozownie Warszawskiego Węzła Kolejowego, kolejne przekazano do Trójmiasta, reszta trafiła do pozostałych dyrekcji. W latach 50. TKt48 wykonywały pracę, którą w dzisiejszych czasach wykonują elektryczne zespoły trakcyjne.
Te i wiele innych informacji o parowozach znajdziecie na http://parowozy.net
Oznaczenie aktualne naszej ciuchci to TKt48-27. Została ona wyprodukowana w 1951 roku w HCP(Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań), a jej numer fabryczny to 1553.
W Rzeszowie pojawiła się w 1992(już wtedy jako pomnik), ale dopiero we wrześniu 2008 roku została utawiona na swoim obecnym miejscu.
Te i inne informacje o naszej Tekatce znajdziecie na http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=tkt48-27
Skrzynka to magnetyk wielkości paczki papierosów.
W środku dwa Geokrety i kilka łusek po nabojach. Oczywiście logbook, ołowek i pochłaniacz wilgoci nie są na wymianę.
Proszę o zachowanie ostrożności przy podejmowaniu ( Służba Ochrony Kolei , a także ciekawskie spojrzenia z budynku na przeciw).
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.