Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Deze cache heeft nog geen statistieken
Kolejowe Muzeum Dolnołużyckie - OP9XT4
Kesz to logbook w foliowej oprawie
Eigenaar: Skoora77
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 122 meter NAP
 Provincie: Duitsland > Sachsen-Anhalt
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Tijd: 0:20 h    Lengte: 0.50 km
Geplaatst op: 18-06-2024
Gemaakt op: 05-09-2024
Gepubliceerd op: 05-09-2024
Laatste verandering: 06-09-2024
0x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
0 x Bekeken
0 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Take something to write 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Muzeum Dolnołużyckie (NLME) jest stowarzyszeniem miłośników kolei z siedzibą w Sonnewalde. Był właścicielem i zarządcą linii kolejowej Finsterwalde–Crinitz w powiecie Elbe-Elster w Brandenburgii, która była wykorzystywana do celów muzealnych.

Kolej Muzeum Dolnołużyckiego (NLME) została założona 1 kwietnia 1995 roku jako stowarzyszenie non-profit. Celem stowarzyszenia jest budowa i eksploatacja muzealnej linii kolejowej na dawnej linii DR z Finsterwalde do Crinitz oraz zachowanie lub odtworzenie historycznie cennych współczesnych świadków historii kolei regionalnej. Celem jest stworzenie specjalnej atrakcji w powiecie Elbe-Elster.

W dniu 10 września 1997 r. linia kolejowa Finsterwalde–Crinitz wraz z gruntami pomocniczymi została zakupiona przez Deutsche Bahn AG. Od 1997 r. przekazano kilka małych lokomotyw spalinowych, a także w większości 100-letnie wagony pasażerskie i towarowe, a także rozpoczęto naprawę i modernizację wagonów.

W 2002 roku parowóz magazynowy został przekazany przez BASF Schwarzheide. Dzięki współpracy z właściwymi władzami w ministerstwach kraju związkowego Brandenburgia stopniowo realizowano wszystkie postulaty dotyczące uruchomienia publicznego transportu pasażerskiego.

W dniu 5 kwietnia 2002 r. stowarzyszenie otrzymało zezwolenie na eksploatację infrastruktury kolejowej oraz świadczenie usług transportu kolejowego w zakresie przewozów pasażerskich. Koszty przyłączenia infrastruktury i opłaty za korzystanie z torów za połączenie z siecią Deutsche Bahn AG, jak również koszty utrzymania i konserwacji mostów przekroczyłyby ramy finansowe NLME, w związku z czym nie istniałoby połączenie z innymi liniami kolejowymi.

Poprzez odbywający się co dwa lata festiwal stacji i inne działania, zwłaszcza wyjazdy na coroczny targ garncarski w Crinitz, zbudowała wysoki poziom świadomości w regionie. W dniu 30 grudnia 2018 r. ruch został zawieszony z udziałem licznych mieszkańców i pasjonatów kolei, gdyż stan linii nie pozwalał już na dalszą eksploatację. Część istniejących pojazdów muzealnych została przeniesiona do Kolei Dolnołużyckiej.

W dniu 30 grudnia 2018 roku  swój ostatni kurs odbyła Kolej Muzeum Dolnołużyckiego. Linia z Crinitz do Finsterwalde wymaga remontu na tyle, że stowarzyszenie nie jest w stanie utrzymać ruchu pociągów. Po 16 latach ostatni pociąg odjechał wczoraj zgodnie z rozkładem jazdy. Wielu przyjaciół kolei po raz kolejny spotkało się, aby oddać hołd kolei i jej klubowiczom. Skorzystali z okazji i odbyli ostatnią wycieczkę z Finsterwalde Fankenaer Weg przez Möllendorf, Kleinbahren, Crinitz - Töpfermarkt do Crinitz i z powrotem.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
To ta lokomotywa
To tu
Logs: Gevonden 0x Niet gevonden 0x Opmerking 0x