Peron widmo...
Witamy w miejscu, przez które niegdyś przetaczały się wielotonowe stalowe potwory, a po którym dziś został tylko fragment peronu...
KOLEJ w dawnym Sonnenburgu
Pierwsza linia kolejowa na tym terenie uruchomiona została 05. 12. 1896 r. i łączyła miejscowości Sonnenburg - Küstrin. Z czasem linię rozbudowywano, by ostatecznie połączyć ją z Gorzowem (Landsberg). Linia kolejowa funkcjonowała nieprzerwanie, aż do natarcia sowietów w 1945 r.
Więcej na: http://sentymentalny.com/?page_id=353
STACJA:
"Budynek stacyjny nie przeżył działań wojennych. Pozostało z niego bodajże jedno pomieszczenie. W czasach PRL zlikwidowano dwa perony leżące naprzeciw miejsca gdzie stał dworzec, a na ich miejsce wybudowano nowy peron trochę bliżej Rudnicy, czyli przed przejazdem kolejowym, z tej samej strony toru. Wówczas kasę biletową i biuro zawiadowcy stacji przeniesiono do pobliskiego budynku mieszkalnego, niewykluczone, że należącego do PKP. W ten sposób dotrwała ona do likwidacji. Wiele lat po niej historią stała się również linia kolejowa. W miarę nowoczesny peron pozostał..." (https://www.atlaskolejowy.net/pl/lubuskie/?id=baza&poz=332)
Zobaczcie jak wyglądał chyba ostatni zarejestrowany przejazd lokomotywy parowej na tej linii: https://www.youtube.com/watch?v=buiYJ4tL3lI (rok nieznany).
INFO. O KESZU:
Kesz mniej więcej na kordach (pomagają spojlery, bo w zakrzaczonym terenie GPS wariuje). Małej skrzynki szukaj gdzieś wysokości.
Uważaj na mieszkańców pobliskich domów.
* Bardzo proszę nie reaktywować skrzynki. W razie problemów piszcie - naprawię.
Symbool | Soort | Coördinaten | Beschrijving |
---|---|---|---|
![]() |
Interessante plek | --- | Mniej-więcej w tym miejscu znajdowała stacja kolejowa Sonnenburg. Dziś na tym terenie powstało Muzeum Przyrodnicze PN "Ujście Warty". |