Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
HKD - Most kolejowy w Brodzicy - OP8X2Y
Hrubieszowska Kolej Dojazdowa
Eigenaar: Lucky Luke
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 181 meter NAP
 Provincie: Polen > lubelskie
Cache soort: Multi Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 11-11-2018
Gemaakt op: 18-11-2018
Gepubliceerd op: 21-11-2018
Laatste verandering: 21-11-2018
4x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
31 x Bekeken
4 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Bike  Take something to write  Fixed by magnet  Nature  Monumental place  Wachtwoord nodig om te loggen! 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Hrubieszowska Kolej Dojazdowa (w skrócie HKD) - nazwa sieci kolei wąskotorowych istniejących na terenie powiatu hrubieszowskiego i tomaszowskiego w XIX i XX wieku.

Swym korzeniami sięga czasów I wojny światowej. Wtedy to wojska państw centralnych - po wyparciu armii carskiej z terenów Galicji po zwycięskiej bitwie pod Gorlicami (1915) - rozpoczęły na terenach Zamojszczyzny organizację zaplecza logistycznego, koniecznego dla dalszej, wielkiej ofensywy na wschód. Realizację budowy kolei polowej (Feldbahn) powierzono czeskim jednostkom kolejowym. W okresie międzywojennym przeprowadzono na sieci kolejki szereg modernizacji i inwestycji (m.in. w latach 20-tych - wybudowano wieżę wodną w Hrubieszowie). W czasie okupacji kolej hrubieszowska nosiła nazwę Schmalspurbahn Hrubieszów, i była intensywnie wykorzystywana do drenażu gospodarczego regionu i na potrzeby armii niemieckiej. Po zakończeniu drugiej wojnie światowej kolej była w dalszym ciągu rozwijana, unowocześniano tabor i trakcję. Od przełomu lat 60/70-tych (rozbudowa sieci dróg oraz rozwój taboru samochodowego) - dla HKD zaczyna się okres stopniowego regresu, zakończony jej likwidacją w latach 1989-91.

http://zamojskie.lubelskakolej.net/hkdcen.htm

http://www.koleje.wask.pl/kolejOg.php?id=hrukd


Co do kesza - mikrus pod mostem z instrukcją odnośnie finału. Rękawiczki mogą być wskazane. 

Ostrożnie! Miejsce niebezpieczne. Nie należy wchodzić na most! ani na brzeg rzeki. W przypadku podwyższonego poziomu wody podjęcie kesza może być niemożliwe! Wówczas proponuję wrzucić fotkę z miejsca jako potwierdzenie ;)

Hasłem jest data (rok), którą znajdziesz na szynach biegnących przez most.

Extra waypoints
WP nummer Symbool Soort Coördinaten Beschrijving
Parkeerplaats --- Miejsce do zatrzymania auta.
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Tory
Most
Most
To widzi kesz
Logs: Gevonden 4x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Afbeelding 4x Alle logs Galerij