Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
This cache does not have any statistics yet
Muzeum kolejnictwa w Bochum - OP9Z13
mały pojemnik
Owner: Skoora77
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Germany > Arnsberg
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Time required: 0:10 h    Distance to travel: 0.10 km
Date hidden: 04-12-2024
Date created: 18-12-2024
Date published: 18-12-2024
Last modification: 18-12-2024
0x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
4 visitors
0 x rated
Rated as: n/a
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Muzeum Kolejnictwa w Bochum

Muzeum kolejnictwa Bochum w dawnej zajezdni kolejowej wraz z zabytkową parowozownią jest największym tego typu prywatnym muzeum w Niemczech. Jak żaden inny punkt zaczepienia na trasie, symbolizuje ścisły związek między historią kolei a rozwijającym się przemysłem węglowym i stalowym w Zagłębiu Ruhry.

Wraz z budową odgałęzienia Steele - Dahlhausen/Ruhr przez Bergisch-Märkische Eisenbahngesellschaft (BME) w 1863 r., kilka kopalń w Zagłębiu Ruhry zostało podłączonych do szybko rozwijającej się sieci kolejowej. Stacja Dahlhausen szybko stała się ważnym węzłem komunikacyjnym dla ruchu towarowego i pasażerskiego w Zagłębiu Ruhry. W latach 1912-1918 wybudowano stację rozrządową i nową stację pasażerską oraz zajezdnię z parowozownią z obrotnicą, wieżą ciśnień, składem węgla i warsztatami, częściowo przez jeńców wojennych. Główną obsługą wykorzystywanych tu parowozów była obsługa linii pociągów ciężarowych, przy czym decydującą rolę odgrywał ruch węgla. Wraz z zamknięciem sąsiednich zajezdni znacznie wzrosła liczba personelu i lokomotyw. Najwyższy poziom został osiągnięty w 1957 roku z 522 pracownikami i 35 lokomotywami parowymi.

Wraz z zamknięciem kopalni Vereinigte Dahlhauser Tiefbau w 1965 r. Na znaczeniu straciła również baza towarowa Bochum-Dahlhausen. Operacje manewrowe zostały przerwane w 1973 roku; zajezdnia została zamknięta cztery lata wcześniej i była używana tylko do naprawy wagonów towarowych do 1982 roku. Jednak w 1969 roku wykorzystanie tego miejsca jako muzeum, które miało szczególny plus: dostęp do sieci kolejowej Niemieckich Kolei Federalnych, nabrało tempa. Imponująca kolekcja pojazdów rozwinęła się z trzech lokomotyw, które zostały oficjalnie otwarte w 1977 roku jako „Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen”. Siedem lat później zajezdnię objęto ochroną zabytków.

Na 70 000 metrów kwadratowych odwiedzający mogą zobaczyć ponad 120 pojazdów szynowych od 1853 roku do dnia dzisiejszego. Lokomotywy i wagony są przywracane do muzeum, a niektóre są ponownie zdatne do ruchu. Zwiedzający* mają możliwość odbycia niezwykłych wycieczek, takich jak kolejka Wismar, kolejka muzealna, a także wycieczki na Mikołajki i Jarmark Bożonarodzeniowy. Codzienne specjalne wycieczki prowadzą do czynnych hut lub starych scen przemysłowych. Malownicza trasa Kolei Doliny Ruhry jest używana kilka razy w miesiącu. Ofertę wzbogacają festyny ​​muzealne, specjalne oferty dla dzieci, przejazdy dorożką i warsztaty muzealne.

 

Dostępny jest darmowy parking.

 

źródło: www.route-industriekultur.ruhr

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
tu jestem
dokładnie tu
co widzi kesz
20240802_161634
Log entries: Found 0x Not found 0x Note 0x