TRZY KANAŁY
Rollbrucke I
Łodzie płynące po Kanale Sztolniowym ciągnięte były linami przez robotników idących brzegami kanału. Między wylotem Sztolni Dziedzicznej w Zabrzu a portem w Królewskiej Odlewni Żeliwa w Gliwicach istniała różnica poziomów wynosząca blisko 17 metrów.
Ten spadek terenu łodzie pokonywały poprzez dwie tzw. pochylnie. Jedna znajdowała się w Sośnicy i miała wysokość 11,5 m. Druga przy Hucie miała różnicę wysokości 5,0 m przy niej zbudowano kolejny port przeładunkowy dla towarów transportowanych dalej Kanałem Kłodnickim, na barki typu odrzańskiego.
Konstrukcja pochylni gliwickich wzorowana była na rozwiązaniach technicznych stosowanych w Anglii. Były jednymi z pierwszych takich urządzeń w Europie. Najprawdopodobniej projektował je John Baildon.
UWAGA: SKRZYNKA JEST CZĘŚCIĄ PROJEKTU K3
Aby zdobyć skrzynkę finałową K3: Finał / SA
KONIECZNIE ZAPISZ KOD
Skrzynka
W skrzynce certyfikaty dla pierwszych znalazców.
Zobaczysz tutaj pozostałości prawdopodobnie po zabudowaniach towarzyszących pochylni, a także resztki po linii kolei wąskotorowej.
Na miejscu bedziesz wiedział gdzie jest ukryta. Wymaga odrobiny sprawności fizycznej.