TRZY KANAŁY
Jadąc obwodnicą Kędzierzyna zadziwia pewna rzecz - szeroka jezdnia (2x2 jezdnie) nagle zwęża się do dwóch jezdni (2x1) - po jednej w każdym kierunku. Po chwili znowu mamy szeroką droge (2x2). Zwężenie występuje pod całym ciągiem wiaduktów - górą idzie mnóstwo torów z uwagi na to, że jest to odcinek torów tuż przed stacją Kędzierzyn-Koźle. Tylko dlaczego te wiadukty są takie wąskie ? W dodatku gdy się przypatrzymy na ścianach zamocowane są metalowe obręcze, używane do czegoś ponieważ widać odbicie tych obręczy na ścianie.
Podpowiem - te wiadukty wiaduktami są od niedawna... ten odcinek obwodnicy został wybudowany w miejscu kanału Kłodnickiego, te wiadukty kiedyś były mostami a te obręcze były najprawdopodobniej używane do przeciągania barek.
Kilkaset metrów dalej znajdowała się śluza numer 3, po której dzisiaj nie ma już żadnego śladu. Tyle dobrze, że mosty znalazły zastosowanie i służą dzisiaj jako wiadukty dla obwodnicy - co prawda obwodnica troche się zwęża pod wiaduktami ale nie ma to specjalnego znaczenia - po obu stronach wiaduktów są obecnie ronda gdzie również następuje zwężenie - widocznie ruch jest na tyle mały że obwodnica nie potrzebuje 2 pasów w każdym kierunku.
Doskonała skrzynka do nauki różnicy pomiędzy mostem a wiaduktem!
***** Skrzynka
Mikrusik. Skrzynka nie znajduje się na koordach. Koordy pokazują dobre miejsce do zaparkowania i rozpoczęcia wędrówki. Skrzynkę znajdziesz pomiędzy szóstym a siódmym. Nie trzeba wchodzić na tory, nie trzeba wchodzić na ulicę.
W logbooku znajduje się kod, który może być przydatny do znalezienia skrzynki K3: Finał / SA