Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A132- 07 zgłoś się... - OP2255
Właściciel: Arishia
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 24 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.02 km
Data ukrycia: 18-12-2009
Data utworzenia: 09-12-2009
Data opublikowania: 09-12-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 02-03-2010
3x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
5 odwiedzających
3 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

     W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204 w kilku odmianach nadwoziowych. Trwały także badania prototypowych pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210, które można obejrzeć w Muzeum Motoryzacji   w  Warszawie.

Mimo znacznego zaawansowania prac nad nowymi pojazdami władze zdecydowały się na zakup licencji na średniolitrażowy samochód osobowy. W dniu 22 grudnia 1965 roku podpisano umowę licencyjną z koncernem FIAT. Była to pierwsza całościowa licencja zachodnia w polskim przemyśle motoryzacyjnym.

Polski Fiat 125p produkowany był w latach 1967-1991 najpierw jako Fiat w ramach licencji a po jej wygaśnięciu jako FSO 125p. Co ciekawe polski model zaczął być produkowany tylko z kilkumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do Fiata 125 z Turynu.

Fiat 125p produkowany w Polsce był eksportowany także do krajów takich jak Jugosławia czy Węgry a także do krajów 3 świata.

Fiat 125p występował w kilku odmianach nadwozia, z których najpopularniejszym był sedan. Inne wersje to kombi i pick-up a także ciekawe wersje 6-drzwiowe i bardzo rzadkie cabrio. Model GTJ powstał z myślą o wyścigach i posiadał specjalne ospoilerowanie.  Fiat 125p występował jako bohater wielu polskich filmów. Najsłynniejsze jego role to taksówka w "Zmiennikach" i bolid Borewicza z "07 zgłoś się".

Ostatni egzemplarz tego samochodu zjechał z taśmy 26 czerwca 1991 r. z numerem 1222887.

Mała skrzyneczka ze skarbami ukryta pod radiowozem Porucznika Borewicza.

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Syrena 110
Warszawa 210
Borewicz.
Wpisy do logu: znaleziona 3x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy