W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204 w kilku odmianach nadwoziowych. Trwały także badania prototypowych pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210, które można obejrzeć w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
Mimo znacznego zaawansowania prac nad nowymi pojazdami władze zdecydowały się na zakup licencji na średniolitrażowy samochód osobowy. W dniu 22 grudnia 1965 roku podpisano umowę licencyjną z koncernem FIAT. Była to pierwsza całościowa licencja zachodnia w polskim przemyśle motoryzacyjnym.
Polski Fiat 125p produkowany był w latach 1967-1991 najpierw jako Fiat w ramach licencji a po jej wygaśnięciu jako FSO 125p. Co ciekawe polski model zaczął być produkowany tylko z kilkumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do Fiata 125 z Turynu.
Fiat 125p produkowany w Polsce był eksportowany także do krajów takich jak Jugosławia czy Węgry a także do krajów 3 świata.
Fiat 125p występował w kilku odmianach nadwozia, z których najpopularniejszym był sedan. Inne wersje to kombi i pick-up a także ciekawe wersje 6-drzwiowe i bardzo rzadkie cabrio. Model GTJ powstał z myślą o wyścigach i posiadał specjalne ospoilerowanie. Fiat 125p występował jako bohater wielu polskich filmów. Najsłynniejsze jego role to taksówka w "Zmiennikach" i bolid Borewicza z "07 zgłoś się".
Ostatni egzemplarz tego samochodu zjechał z taśmy 26 czerwca 1991 r. z numerem 1222887.
Mała skrzyneczka ze skarbami ukryta pod radiowozem Porucznika Borewicza.