Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Łask- dworzec PKP - OP9G0C
Właściciel: Plebek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 07-11-2021
Data utworzenia: 07-11-2021
Data opublikowania: 07-11-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 20-09-2023
16x znaleziona
3x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 3 obserwatorów
72 odwiedzających
10 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Astro, profklos
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Łask to jedna z trzech stacji pośrednich, położonych pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Posiada 5 torów głównych, z których cztery pierwotnie znajdowały się przy niskich peronach z niestrzeżonym dojściem w poziomie szyn. Oprócz torów głównych istnieją jeszcze 3 tory boczne, z których dwa prowadzą do rampy oraz placu ładunkowego, natomiast jeden biegnie pod suwnicami bramowymi. We wschodniej głowicy rozjazdowej odgałęzia się bocznica Jednostki Wojskowej. Ruch pociągów prowadzony był przez nastawnie "Łs" oraz "Łs1", które posiadały urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Od strony Lublinka funkcjonowała także strażnica przejazdowa, obsługująca rogatki na jednym przejeździe przez trzy tory.

W latach 2017-2020 przeprowadzona została modernizacja linii kolejowej z Łodzi do Zduńskiej Woli. W ramach prac wykonano częściową przebudowę stacji. Wymianie podlegała nawierzchnia torów nr 1 i 2, przebudowano istniejący dotychczasowy peron nr 4 na szerszy z korektą przebiegu torów głównych dodatkowych oraz zlikwidowano perony nr 2 i 3. Do nowego peronu wykonano przejście w poziomie szyn. Wymianie podlegały urządzenia sterowania ruchem kolejowym na komputerowe, które zlokalizowano w dotychczasowej nastawni od strony Zduńskiej Woli. Wykonano również remont nastawni od strony Pabianic, przy czy pozostaje ona nieobsadzona. Czynna pozostała strażnica przejazdowa od strony Pabianic, którą formalnie przekwalifikowano na nastawnię wykonawczą "Łs11".
Ciekawostką istniejącą do dziś są dwa żurawie wodne, położone w obrębie wschodniej głowicy rozjazdowej. W rejonie peronów znajduje się budynek dworca z 1908 roku - obecnie zamknięty.  (źródło)






*** Proszę o logi bez zdjęć kesza, logbooka, miejsca, miejsca ukrycia, oraz bez spoilerowania co za maskowanie, gdzie ukryte itp.
(od tego w końcu mamy portale typu ig, fb, yt ;)

Niech kolejni Znalazcy mają miłe lub niemiłe chwilę spędzone z keszem :)

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.