Moc |
490 kW (665 KM) |
Rozpiętość |
11,5 m |
Długość |
11,4 m |
Wysokość |
4 m |
Powierzchnia nośna |
18 m² |
Prędkość maksymalna |
450 km/h |
Prędkość minimalna |
135 km/h |
Pułap |
10000 m |
Zasięg |
2500 km |
Prace projektowe nad samolotem rozpoczęły się w 1993 roku w zespole Andrzeja Frydrychewicza.
Zakładano wykorzystanie elementów produkowanego seryjnie dla lotnictwa wojskowego samolotu szkolno-treningowego PZL-130TC "Orlik" - zespołu napędowego, podwozia, skrzydeł, dolnej części kadłuba, usterzenia poziomego i steru kierunku. Ukończenie projektu wstępnego planowano w 1996 r., a rozpoczęcie produkcji seryjnej w 2000 r. Planowano powstanie wersji:
standardowej (7 osób + 140 kg bagażu)
luksusowej (5 osób + bagaż)
transportowej (2 osoby + 700 kg ładunku)
do zadań specjalnych (sanitarnych, retranslacji, fotogrametrii, sztabowych
Zaostrzenie wymagań technicznych dla tej klasy samolotu oraz większe niż przewidywane koszty projektu i kłopoty finansowe wytwórni spowodowały przerwanie prac nad PZL-140 w 2000r.
Konstrukcja: całkowicie metalowy jednosilnikowy dolnopłat. Kabina załogi ciśnieniowa. Podwozie chowane w locie. Napęd miał stanowić silnik turbośmigłowy Walter M-601E o mocy 490 kW (665 KM).
Źródło: https://www.samoloty.pl/encyklopedia-samolotobby-309/polskie-hobby-260/inne-hobby-298/pzl-140-orlik-2000-hobby-1653
Keszyk jest częścią projektu Polskie Skrzydła. Pojemnik w maskowaniu leśnym, z odnalezieniem go nie powinno być żadnego problemu. W środku standardowo pisadło, logbook oraz dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
W razie zaginięcia kesza o reaktywację zadbam sam.
Powodzenia w poszukiwaniach!