Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] PZL.4 - OP9E6M Skrzynka tygodnia
Właściciel: ofen95
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Duża
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 20-08-2021
Data utworzenia: 10-07-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 11-03-2024
50x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
161 odwiedzających
39 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
32 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: ajka, ankos, Aynsley, bamba, CarCam, Chochlik., Chrząszcze2, coosiek, Dallas, descarado&kolorteczy, ForgottenSilesia, gagu, hobbbysta, Holka, Inikara, karwdo, kross, Mario&Monia, Mensor, norbinorek, OMTeam, palinq, R-Sol, Remol19, rubin, Serengeti, Tisia, Tris, unkas, Whatever, WRÓBEL., Zespół EŁ
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

PZL.4

Na rozpisany w 1928r. przez Ministerstwo Komunikacji konkurs, inż. Zygmunt Brenner pracujący we francuskiej wytwórni Bernard, zgłosił projekt samolotu pasażerskiego, oznaczonego T-600.  Konstrukcja zyskała tam największe uznanie, zdecydowano więc o jej realizacji w zakładach PZL, pod oznaczeniem PZL.4. Był to pierwszy wielosilnikowy samolot wytwórni. W 1929r. w Paryżu została stworzona filia biura konstrukcyjnego zakładów, gdzie pod kierunkiem inż. Brennera opracowano dokumentację konstrukcyjną samolotu. Szczegóły konstrukcji opracowano w Warszawie w zespole inż. St. Praussa. Prototyp został oblatany przez B. Orlińskiego 8 I 1932r. W tym samym roku PZL.4 przeszedł próby eksploatacyjne w PLL LOT. Okazało się, że ze względu na przekroczoną o 25% masę własną w stosunku do projektu, samolot ma słabe osiągi. Wady konstrukcyjne skrzydła powodowały ponadto pękanie blach pokrycia. PZL.4 znacznie ustępował wykorzystywanym przez LOT Fokkerom F-VIIB/3m, dltego nie został skierowany do produkcji seryjnej. Upadł również pomysł zbudowania jego wersji bombowej. Prototyp skasowano w 1937r.

Konstrukcja: duralowa, trzysilnikowy górnopłat pasażerski zabierający 10 pasażerów i 2 członków załogi. Podwozie stałe. Ciekawym rozwiązaniem były skośnie ustawione okna kabiny pasażerskiej, co dawało znakomitą widoczność do dołu. Napęd stanowiły 3 silniki gwiazdowe 9-cylindrowe PZL Skoda-Wright "Whirlwind J-5a o mocy 176 kW (240 KM) każdy.

 

Dane techniczne:

Rozpiętość

24.4 m

Długość

16.5 m

Wysokość

3.3 m

Powierzchnia nośna

77 m2

Masa własna

4081 kg

Masa całkowita

5586 kg

Prędkość maksymalna

190 km/h

Pułap

2800 m

Zasięg

800 km

źródło: https://www.samoloty.pl/encyklopedia-samolotobby-309/polskie-hobby-260/pasaierskie-hobby-492/pzl4-hobby-576

 

.....................................................

O keszu:

Niestety oryginalny kesz zaginął (a raczej został brutalnie zerwany), w terenie pozostaje tylko reaktywacja którejś z dobrych dusz. 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ