Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Skarb Anstadta - Park Helenów - OP1FE0
Odkryj tajemnicę ucieczki Krokusa :)
Właściciel: Tyranek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 213 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Multicache
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Czas: 1:00 h    Długość trasy: 0.30 km
Data ukrycia: 22-09-2009
Data utworzenia: 21-09-2009
Data opublikowania: 22-09-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 02-09-2010
10x znaleziona
2x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 4 obserwatorów
5 odwiedzających
10 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: bluedragon, Kalinka
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Dodatkowe atrybuty skrzynki
Park Helenów w Łodzi

 

 

Troszkę historii

W 1867 roku w Łodzi, nad rzeką Łódką Karola Anstadta założył browar. Po jego śmierci zarządzanie nad firmą przejęli trzej bracia: Ludwik, Zenon i Fryderyk a później także Karol junior. W 1881 uzyskali pozwolenie władz na budowę parku, który od imienia żony Ludwika Heleny nazwany został Helenowem. Rozpoczęto prace na 12-hektarowym terenie, regulacji poddane zostało koryto Łódki, na rzece zbudowano dwa stawy. Bagnisty teren w krótkim czasie zmienił się w efektowny, urządzony z przepychem ogród. Wśród atrakcji wymienić można oprócz stawów z przystanią dla łódek, kamienną kaskadą na skarpie oraz wodotryskami, także różane aleje, zwierzyniec (w którym oglądać można było m.in. niedźwiedzie i małpy), grotę ze skał i popiołu wulkanicznego, tarasy, bogate kwietniki, muszlę koncertową, tor kolarski, korty tenisowe i boisko. Od wejścia do wnętrza parku prowadziła aleja wysadzana gruszami, później zamienionymi na dęby czerwone i klony. Wejście do ogrodzonego parku znajdowało się (i obecnie również) pomiędzy restauracją a terenami sportowymi, prawie na przedłużeniu obecnej ul. Anstadta. "Ogród pana Anstadta" stał się szybko modnym i chętnie odwiedzanym miejscem, w którym należało się pokazywać. Park przynosił niemałe zyski (oprócz opłat za wstęp dodatkowy zarobek przynosiła sprzedaż warzonego na miejscu piwa helenowskiego, pilzneńskiego i bawarskiego), właściciele nie szczędzili więc funduszy na kolejne atrakcje, mające uprzyjemnić czas bywalcom. W 1889 roku wybudowano drewnianą restaurację, jednak okazała się ona zbyt mała i już w następnym roku wybudowano kolejną. Ponadto w parku znalazły się: cukiernia, wieża widokowa, pawilon teatralny oraz hala sportowa. Czas świetności Helenowa nie trwał długo, pierwszy kryzys nadszedł wraz z wybuchem I wojny światowej, kiedy to został w dużej mierze zdewastowany. Choć w okresie międzywojennym starano się przywrócić mu blask (w dalszym ciągu atrakcje Helenowa dostępne były za opłatą), nigdy to już się nie udało. Po drugiej wojnie światowej, po rocznym użytkowaniu przez wojsko, park przeszedł na własność miasta, wówczas też nadano mu nazwę "19 Stycznia" (obecnie znów nosi nazwę Parku Helenowskiego).

Aby wam uzmysłowić jak pięknym parkiem był park Helenowski dołączam mapkę z przyklejonymi starymi zdjęciami. Spacerując możecie zaobserwować, jak bardzo park uległ zmianie. Obok mapki załączam zdjęcia w większym formacie. Więcej info na Wikipedii. Zdjęcia pobrane z Wikimedii.

Alejka na górkę Fontanna Fontanna – panna i łabędzie Grota ze skał i popiołu wylkanicznego Staw Tor kolarski

mapa1

 

 
Cache

Założone razem z Migotką. Skrzynkę można odnaleźć w 20-30 minut, jednak lepiej zarezerwujmy sobie troszkę więcej czasu. Aby dotrzeć do skarbu musimy odnaleźć kilka pośrednich skrzyneczek. Po parku biegają dzieci, przechadzają się ludzie z psami, więc czasami podjęcie którejś skrzyneczki może zająć więcej czasu niż się spodziewamy. Załączam mapę parku, która może się przydać podczas poszukiwań. Przyda nam się też dobra pamięć (skrzacie hasło), umiejętność liczenia i gry w warcaby ;)

Współrzędne pokazują początek zabawy i miejsce gdzie można zostawić samochód przy parku. Mapy do wydruku.

mapa

Początkowa zawartość skrzynki: logbook+ołówek, FTF, zapalniczka, breloczek (klucz żabka), breloczek (pistolet na kapiszony), breloczek (scyzoryk-stopa), 3 figurki, układanka „wąż”, 12 x żetonów opencaching, 7 x monet (wymiana na inne), łuska 8mm, 2 x geokrety.

Zawartość skrzynki

PS Bardzo proszę o odkładanie skrzyneczek dokładnie w te same miejsca z których je wyjęliśmy i takie samo maskowanie. Nie zabierajmy wskazówek ze sobą. Są proste do zapamiętania, jeśli jednak mamy obawy zapiszmy je lub zróbmy zdjęcie. Również bardzo proszę o trzymanie się zasady, że wymieniane fanty powinny być podobnej wartości. Nie chcę, żeby znalazły się tam kapsle, nakrętki, zwyczajne kamyki, kasztany itp. śmieci.

 

„Początek opowieści – pierwsza wskazówka”

Dawno temu, gdy na terenach obecnej Łodzi obok ludzi żyły także elfy, krasnoludy, skrzaty i inne rozumne stworzenia, znajdowało się tu królestwo Anstadta. Były to czasy niespokojne, czasy w których miecz i topór znaczył więcej niż papier i pióro. Pomimo tego Król przeznaczał większe środki na rozwój nauk i nowych technik, niż na wojsko i szpiegów. Najprawdopodobniej był to największy błąd Anstadta. Namiestnik sąsiedniego królestwa, Adalafis miał zupełnie inne poglądy na świat. Nikogo więc nie zdziwiło, że pewnego dnia pod murami zamku pojawił się Adalafis razem z cztero tysięczną armią. Nikogo, zupełnie nikogo, oprócz samego Anstadta. Nie słuchał on nawet, gdy ostrzegali go jego doradcy, uczeni magowie, profesorowie akademii technicznej (nie wypada wspomnieć o nadwornej praczce, która ponoć zbyt często widziała wcale nie tak wielkiego króla). Anstadt nie dopuszczał myśli, że ktoś mógłby najechać jego cudowne królestwo, więc zdziwienie króla było autentycznie epickie. Jednak to nie był czas na dziwienie się. Anstadt wiedział, że jego kilka pułków nie ma szans w starciu z armią najeźdźcy. Z tego powowdu kazał wezwać Krokusa. Człowiek ten był największym, no może nie największym, ale najpotężniejszym magiem. W kilka minut uszczuplił szeregi wroga co najmniej o połowę. Ale Adalafis miał asa w rękawie (a dokładniej to w obozie za lasem). Rozkazał on wezwać naczelnego nekromantę. Nekromanta, wykrzykując zaklęcie przywołujące wielkiego wilka zagłady, zakrztusił się przelatującą muchą i omal nie przypłacił tego życiem. Co i tak nie miało większego znaczenia, bo za chwalę został trafiony piorunem Krokusa i zginął. Nekromanckie zaklęcia mają jednak to do siebie, że nie czerpią mocy z osoby, która je wypowiada, ale bezpośrednio z żywiołów. Niefortunne zakrztuszenie musiało, więc coś przywołać. Ziemia rozstąpiła się, a w górę wystrzeliły głazy. Ogromne kamienie nie upadły jednak bezwładnie, a ułożyły się w kształt przypominający postać ludzką. Krokus rzucał zaklęciami na lewo i prawo jak szewc przekleństwa, gdy pierwszy raz zobaczył swoją teściową. Wszystkie trafiały golema, lecz ten nawet nie spowolnił marszu ku murom. Anstadt rozkazał czarodziejowi zaprzestać wysiłków i ratować dobytek królestwa (czyli wszelkie odkrycia naukowe, rysunki techniczne, nowe zaklęcia i przepis na kurczaka w sosie anchois). Krokus postąpił zgodnie z rozkazem. Zebrał najcenniejsze skarby królestwa i uciekł do pobliskiego parku, gdzie stacjonował oddział drzewców. Adalafis wkrótce opanował królestwo. Golema wysłał w pościg za czarodziejem i rozkazał zdobyć skarb Anstadta…

Z pamiętnika Krokusa udało się odczytać zaszyfrowaną wiadomość do króla.

„Najjaśniejszy Panie,

Mam nadzieję, że jesteś wolny i ta wiadomość do ciebie dotarła. Aby mnie odnaleźć udaj się do pobliskiego parku. Zostawiłem dla Jaśnie Pana wskazówkę niedaleko wejścia, od strony „Północnej”. Wskazówka znajduje się na drzewie za plecami kamiennego łucznika.

PS Nigdy nie stawaj na linii strzału.”

Spoiler

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 10x nieznaleziona 2x komentarz 7x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria