Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[RdK] Urwane tory - OP9772
Tu pociąg już nie pojedzie
Eigenaar: borek99
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 19-06-2020
Gemaakt op: 06-06-2020
Gepubliceerd op: 19-06-2020
Laatste verandering: 25-10-2021
26x Gevonden
1x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
51 x Bekeken
18 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
8 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: bamba, GFS, Hr. Jan Usz, kefir, Mario&Monia, MI 888, nieska, Serengeti
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Rowerem do Kalska

Urwane tory

O serii

Seria Rowerem do Kalska poprowadzi Was wzdłuż trasy rowerowej z Cigacic do Kalska, bądź, jak kto woli, z Kalska do Cigacic. Choć sama ścieżka daleka jest od ideału i niestety pewna jej część nie doczekała się asfaltu, a w dwóch fragmentach się zwyczajnie urywa to jest to póki co jedyny tak długi odcinek na terenie gminy Sulechów pozwalający rowerzystom na pokonanie kilkunastu kilometrów w dość komfortowych warunkach. Co ciekawe sama trasa łączy w sobie de facto... dwie różne ścieżki, którymi zarządzają różne podmioty. Za starszy, zdecydowanie gorszy, odcinek (Cigacice-Nowy Świat) odpowiada powiat zielonogórski, a za nowy, powstały w 2019 kosztem blisko 12 milionów złotych (w 85% pochodzących ze środków unijnych), gmina Sulechów. Po zakończeniu remontu mostu w Cigacicach pozwoli również na włączenie się Sulechowa w sieć zielonogórskich ścieżek.

Sama seria, podobnie jak dalsze rowerowe plany sulechowskich włodarzy, póki co wciąż się tworzy, ale finalnie ma zebrać kilkanaście skrzynek położonych wzdłuż całej trasy, które zapełnią mapę w miejscach, gdzie ich brakuje. Być może pojawią się też "bonusy" zlokalizowane w pewnym oddaleniu, ale ściśle związane ze ścieżką. Kesze będą powstawać w nieregularnych odstępach czasowych i niekoniecznie w uporządkowany geograficznie sposób, ale ostatecznie mają stworzyć serię, która zachęci Was do przejechania się rowerem bądź przejścia/przebiegnięcia całego odcinka z Cigacic do Kalska (autem pewnie też się da, ale nie polecam, bo nie taki jest zamysł ;)). Nie spodziewajcie się tu wyszukanych maskowań, skomplikowanych zagadek czy niesamowitych historii - ot, ma to być po prostu okazja do poruszania się i spokojnego poprawienia statystyk. Postaram się żeby każda skrzynka coś pokazywała lub chociaż opowiedziała jakąś krótką historię, ale będą to mniej rozbudowane opisy miejscówek niż przy innych moich keszach, a i miejsca te w większości nie niosą ze sobą aż tak ciekawych historii. Serię najlepiej zdobywać w co najmniej 2 osoby - część skrzynek wymaga pokonania pewnego dystansu od ścieżki i z drugą osobą będzie to zwyczajnie znacznie łatwiejsze, choć w pojedynkę oczywiście też się da.

W każdym razie: zapraszam serdecznie :)

O keszu

Linia kolejowa nr 379, łącząca Konotop z Sulechowem, powstała w 1915 i liczyła ponad 33 kilometry. Przebiegając przez niewielkie miejscowości nigdy nie odgrywała znaczącej roli i w 1987 ostatecznie zakończono na niej ruch pasażerski, trzy lata później na większej jej części przestały też jeździć pociągi towarowe, a w 2004 na części z Cigacic do Konotopu linię fizycznie rozebrano. Od jej zamknięcia wykorzystywany był tylko odcinek z Sulechowa do portu w Cigacicach (co ciekawe końcowy, liczący niespełna 2,6 kilometra odcinek "odbijający" od linii 379 w kierunku portu formalnie stanowi... oddzielną linię kolejową oznaczoną numerem 393), a transport na nim odbywał się zarówno do i z portu (Katowicki Węgiel), jak i zakładu Rockwoola (który posiadał własną bocznicę, wykorzystywaną do 2014, gdy podjęto decyzję o jej rozbiórce i przeniesieniu całego transportu na TIR-y) - w 2014 roku jednak i tutaj ruch zamarł, a odcinek ten, choć formalnie istniejący, jest obecnie nieprzejezdny i skazany został na powolną "śmierć", bez szans na przywrócenie do ruchu.

Współrzędne pokazują miejsce, w którym dawniej znajdował się przejazd kolejowy w ciągu "starej" drogi z Sulechowa do Cigacic i "starego mostu". Co zabawne po jednej i po drugiej jego stronie zachowały się tory choć odcinek ten w 2004 został zlikwidowany. I właśnie na tym zapomnianym przez wszystkich fragmencie historii, który systematycznie przegrywa walkę z okoliczną przyrodą, szukaj skrzynki. Oczywiście nie musisz przechodzić przez drogę, a kesza znajdziesz po tej samej jej stronie, po której biegnie ścieżka - w okolicy "podwójnego" drzewa rosnącego pomiędzy szynami.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Tu nic nie pojedzie
Tu tym bardziej
Tutaj (SPOJLER)
Logs: Gevonden 26x Niet gevonden 1x Opmerking 0x Afbeelding 1x Alle logs Galerij