Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Nasyp kolejki wąskotorowej - finał - OP96JE Cache of week
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 13-06-2020
Date created: 12-05-2020
Date published: 13-06-2020
Last modification: 13-06-2020
20x Found
0x Not found
2 notes
watchers 1 watchers
106 visitors
16 x rated
Rated as: Excellent
15 x recommended
This cache is recommended by: Aki., areckis, Badzia Gadzia - (BG), bamba, Ciachol, Gacekk, GFS, Hr. Jan Usz, Jeździec, marwon, Miki., Mirosław, Phoebe, RudyKot, Serengeti
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Nature  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Kolej wąskotorowa została zbudowana w latach dziewięćdziesiątych XIX w. i wiodła z Casekow (Niemcy) poprzez Penkun, dalej tory biegły przez Krackow oraz Ladenthin, w którego pobliżu przebiega dziś granica państwowa. Na teren Polski, dzisiejszej gminy Kołbaskowo, kolejki wjeżdżały w rejonie Barnisławia, i dalej przez stacje Warnik, Karwowo, Będargowo, Warzymice dojeżdżały do stacji Szczecin Gumieńce, natomiast stacją końcową były Pomorzany, tory kończyły się na terenie dzisiejszej elektrowni "Pomorzany".

Kolejka była wykorzystywana głównie do przewozu ziemiopłodów do aglomeracji szczecińskiej, a zwłaszcza buraków cukrowych do cukrowni Szczecin. Długość trasy wynosiła 42 km, a szerokość toru 750 mm. Przykładowo, w 1935 roku kolejką przewieziono 93 tys. pasażerów oraz 125 tys. ton towarów.

Kolejka była czynna jeszcze pod koniec II wojny światowej. Po dawnej linii dziś nie ma śladu, tory zostały po wojnie rozebrane, a stacyjki zniszczone, podobnie jest po stronie niemieckiej. Zostały tylko nasypy pod tory, dziś miejscami gęsto zarośnięte.

 

                                                    

 

Proszę nie podejmować finału jeśli nie jest zaliczona cała ścieżka, takie wpisy będą kasowane.

Skrzynki szukaj na kordach, zawiera ona logbook, 10 certyfikatów oraz fanciki na wymianę. Po odnalezieniu miejsca ukrycia skrzynki, proszę zdjąć nakrywkę, potem powoli wyjąć keszynkę. Po dostaniu się do logbooka, nic nie zdejmujemy tylko odkręcamy, potem zakręcamy i chowamy OSTROŻNIE keszynkę na swoje miejsce. Potem maskujemy miejsce, żeby nic nie było widać, gwiazdki mile widziane. :D

Proszę szanuj moją pracę, każdy kesz w terenie wymaga dużego nakładu pracy i jest robiony tylko i wyłącznie przeze mnie, czasami siedzę nad nim cały dzień.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 20x Not found 0x Note 2x All entries Show deletions