Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Lokomotywownia Płaszów - OP916X
Eigenaar: Jeździec
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > małopolskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 08-07-2019
Gemaakt op: 08-07-2019
Gepubliceerd op: 08-07-2019
Laatste verandering: 08-07-2019
20x Gevonden
1x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
72 x Bekeken
15 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
5 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Bartek111, Dallas, LeAPiMi, Phoebe, zueira
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Wśród zarośli, na bocznicach stoją dumnie stare lokomotywy i wagony - nie tylko pasażerskie. Żadna spółka PKP się do nich nie przyznaje, stoją od tak dawna. Rdzewieją, a mogłyby znaleźć się w muzeum. Miejsce to można nazwać cmentarzem pociągów.

Stację Kraków Płaszów oddano do użytku w 1884 roku. Przy okazji budowy terminalów pasażerskich wybudowano także zaplecze techniczne. Były to dwie hale, z których do dziś istnieje tylko jedna i to przebudowana. Jest ona objęta ochrona konserwatora zabytków. Podobnie, jak znajdujący się w jej pobliżu zespół torów, ma znaczenie historyczne. Warsztaty naprawcze należały pod koniec XIX wieku do austriackiej kolei CLB - Carl Ludwig Bahn.

Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, rozbudowano zajezdnię, zbudowano także nowe budynki. Oficjalną data powstania zespołu lokomotywowni jest 1927 roku. Były to nie tylko zajezdnie dla pociągów, myjnie, ale także warsztaty, wieża ciśnień, i odlewnie. Wtedy wybudowano dwie hale wachlarzowe oraz wielką obrotnicę, po której lokomotywy mogły wjechać do jednego z 16 warsztatów.

Po II wojnie światowej władze rozbudowały węzeł kolejowy. Zbudowano nowe hale, a także budynki mieszkalne dla pracowników kolei. W latach 60. XX wieku rozebrano zabytkowy poaustriacki budynek dworca Kraków-Płaszów, na jego miejscu budując pozbawioną wyrazu architektonicznego prostokątną bryłę.

Dzisiaj cześć budynków wynajmowanych jest przez PKP prywatnym przedsiębiorstwom, część stoi pusta, w części nadal istnieją warsztaty kolejowe. Wrażenie robi prostokątna hala z dwudziestolecia międzywojennego, w której dziś znajduje się zajezdnia nowoczesnych pociągów należących do Kolei Małopolskich. (źródło)

Afbeeldingen
Spoiler
Logs: Gevonden 20x Niet gevonden 1x Opmerking 0x Afbeelding 2x Alle logs Galerij