Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Dojazd do Wesołego Miasteczka pod panem Twardowskim - OP90TM
i na inne atrakcje PeWuKi
Właściciel: Witas86
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 17-06-2019
Data utworzenia: 17-06-2019
Data opublikowania: 17-06-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 27-10-2019
34x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
50 odwiedzających
23 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem  Zalecane szukanie nocą 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrzynka jest niejako moim uzupełnieniem znakomitego projektu https://opencaching.pl/powerTrail.php?ptAction=showSerie&ptrail=952

 

Powszechna Wystawa Krajowa z 1929 r. będąca największą do dnia dzisiejszego imprezą tego typu potrzebowała szeregu inwestycji. Jednym z nich było wybudowanie z ulicy Głogowskiej (która  również w 1929 r. zmieniła nazwę na ulicę marszałka. F. Focha) torów tramwajowych biegnących ulicą Sczanieckiej do pętli na ulicy Jarochowskiego, przy której znajdowało się wejście na teren PWK, dokładnie na Sektor E.

Wkrótce po zakończeniu wystawy trasę nieco skrócono, dalsza degeneracja trasy nastąpiła podczas niemieckiej okupacji. 

Na swoje odrodzenie tory tramwajowe w tym rejonie musiały poczekać do połowy lat sześćdziesiątych XX, gdzie na skrzyżowaniu ulic Bogusławskiego i Sczanieckiej wybudowano trójkąt nawrotowy (mijanka przy skrzyżowaniu z Głogowską bywała niebezpieczna),. W związku w budową w 1973 r. trasy tramwajowej na ulicy Hetmańskiej, ostatecznie zrezygnowano z eksploatacji torów w tym zakątku Łazarza.

Pozostałością widoczną do dziś są fragmenty wspomnianego trójkąta nawrotowego, przy których schowała się skrzynka.

Pojemnik mały, w bezczelnym  maskowaniu do którego mam sentyment - może nie jest odkrywcze, ale powinno być trwałe :)

Zalecam raczej szukać w porze ciemnej.

 

Opracowano na podstawie, zdjęcia do logbooka i certów pobrano z:

https://poznan.wikia.org/wiki/P%C4%99tla_Sczanieckiej

http://www.mpk.poznan.pl/o-mpk/historia/2408-poznanskie-torowiska-sczanieckiej

 

 

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  Timer Croc - Całkowity dystans: 1097 km