Most kolejowy na linii 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów. Most został oddany do użytku w roku 1909 jako dwu torowy. Po 1945 roku rozebrano drugi tor pomiędzy stacjami Siechnice a Czernica. Most w oryginalnej formie przechodził nad drogą leśną i szlakiem turystycznym znajdującymi się przy obu jego przyczółkach. Jedną z nich przebiegał pieszy żółty szlak wokół Wrocławia im. doktora Bronisława Turonia a drugą dało się dojechać do tamy na kanale z Jeziora Panieńskiego do Czarnej Łachy. Pogarszający się stan mostu kratownicowego oraz chęć podniesienia prędkości i parametrów linii kolejowej 277 na odcinku Siechnice Czernica doprowadziła do remontu linii kolejowej od Grudnia 2021 roku do października 2022 roku. W wyniku prac remontowych Stary most o długości 71 metrów został wyburzony a w jego miejsce powstał nowy betonowy o długości 8,2 metrów z rezerwą na drugi tor. podpory mostu zasypano i stanowią one część nasypu kolejowego. Most pierwotnie przechodził nad suchodołem obecnie pełni jedynie rolę komunikacyjna.