Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dworzec w Hajnówce - OP8Y6H
Eigenaar: Psikiszek
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 167 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 09-02-2019
Gemaakt op: 09-02-2019
Gepubliceerd op: 09-02-2019
Laatste verandering: 22-09-2020
18x Gevonden
2x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
59 x Bekeken
11 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: mimi
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Kesz właściwie powinien nazywać się "Stacja w Hajnówce", ale chyba dworzec jest w tytule logbooka niech więc tak zostanie. Przez Hajnówkę przechodzą dwie linie: nr 31 Siedlce - Siemianówka i 52 Lewki - Białowieża Towarowa. Ważniejsza jest ta pierwsza linia, bo po niej prowadzony jest międzynarodowy ruch towarowy. Druga linia jeszcze niedawno była nieczynna, poza krótkim odcinkiem z Hajnówki do Nieznanego Boru. W latach 2017-2018 przeprowadzono remont linii na odcinku Lewki - Hajnówka, niestety pozostała część w kierunku Białowieży nie nadaje się do jazdy. 

    Kolej w Hajnówce pojawiła się w 1894r. w związku z planowaną wizytą cara Aleksandra III w Białowieży. Z istniejącej linii Kowel - Grajewo, w Lewkach w ciągu 55 dni wybudowano odgałęzienie na Hajnówkę. Tu tory się kończyły i resztę drogi do Białowieży trzeba było pokonać innym środkiem transportu. W 1897r. linię przedłużono do Białowieży, a w Hajnówce powstał drewniany dworzec. W latach 1905 - 1906 w Hajnówce pojawiła się druga linia: Siedlce - Bołogoje. Miasto zyskało murowany dworzec, a stacja stała się węzłową. Jej znaczenie podkreślało istnienie parowozowni, wieży ciśnień i składu opału do parowozów. Stacja z zawieruchy I wojny światowej wyszła bez większych strat. Niestety w czasie II wojny światowej wycofujący się Niemcy zniszczyli stację, w tym budynki dworca. Prze wiele powojennych lat funkcję dworca pełnił niewielki drewniany budynek. W 1986r. wybudowano nowoczesny jak na tamte czasy dworzec. Niestety wraz z regresem który dotknął polską kolej na przełomie XX i XXIw. dworzec podupadł. W 2010r. zamknięto kasy, a obecnie jest on całkiem nieczynny. Część okien zabitych jest dyktą, szyby które przetrwały stają się celem wandali. Sama stacja mimo istnienia linii do granicy państwa jest dość senna. A ma potencjał, około 20 torów, 4 perony,  tyleż samo krawędzi peronowych i rampy. Niestety tory bocznicowe już nie istnieją.

 

    Kesz to niewielki pojemnik 0,2l. Nawet specjalnie nie schowany, choć pewnie w okresie wegetacji roślinnej dojście będzie utrudnione. Żeby znaleźć pudełko nie trzeba przekraczać żadnych torów.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
ciemną nocą, latarnie jednak się palą